Tuesday 7 August 2012

HINA CHONG WEI !!! CUKUP KE SEKADAR MINTA MAAF ??



SIAPA tak kenal Manoharan, racist hindu penggerak Hindraf yang pernah di ISAkan tapi pelik menang dalam pertandingan di Kota Alam Shah pada 2008.

Kita hari ini taknak cakap panjang pasal Manoharan dan latar belakangnya, cukup saja kita bincangkan kontroversi terbaru membabitkan rakyat Malaysia berkiblatkan negara India ini – sudah tentu dalam isu penghinaan ke atas Datuk Lee Chong Wei, pemujaan ke atas Lin Dan dan selepas banyak hati terluka, senang-senang Manoharan minta maaf.

Dulu terlepas cakap nak tukar bendera Malaysia pun (konon sama dengan bendera Amerika) macam itu juga kesnya. DAP nak tunjuk ketegasan, gantunglah 6 bulan sebelum dipendek kepada 1 bulan selepas rayuan, pun alasan sebab Manoharan dan minta maaf.

Persoalannya disini sekarang, ada makna ke lagi permohonan maaf Manoharan?


Rakyat Malaysia nak tunggu berapa kali Manoharan cipta kontroversi dan kemudian minta maaf tanpa ada dikenakan tindakan yang sewajarnya? Senang betul macam ni, buat salah minta maaf, liwat jubor orang, minta maaf, macam itu ke?

Maaf tu maaflah, itu dari segi individu tapi dari segi hukuman dan pengajaran kepada orang lain, perlu ada tindakan yang lebih tegas.

Racist hindu macam Manoharan ni kelihatan langsung tak bersalah dengan apa juga benda yang dia buat atau cakap. Pada dia undang-undang tak boleh sentuh dia sebab dia sudah minta maaf.

Dari segi DAP tak payah nak cerita panjanglah, itu parti kroni yang dikuasai 2 ke 3 orang Godfather. Apa diharap pertubuhan dengan latar belakang ala-ala kumpulan mafia macam ini ambil tindakan pada orang macam Manoharan?

Penulis gesa orang macam ini diambil tindakan tegas. Saman atau sumbat balik dia masuk Kamunting. Biawak macam ini bahaya kepada perpaduan dan keharmonian rakyat Malaysia.

Kita perlu tegas sebab Manoharan bukan hina Chong Wei saja, dia hina Malaysia juga sebab Chong Wei main atas nama Malaysia. Latihan dan segala perbelanjaan sepanjang dia bermain badminton adalah atas duit rakyat, duit kita semua. Memang patut tindakan diambil.

Kalau tidak, selamanya macam inilah, buat salah, minta maaf, buat salah, minta maaf, boleh ke macam itu?

SUMBER MYKMU

1 comment:

Anonymous said...

manoharan tu pariah ,kalau kt india dia ni jenis tidor bawah jambatan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive