Thursday 19 April 2012

DEDAH!!! BUKTI ANWAR MERAYU MINTA PERTOLONGAN DARI AMERIKA?





Surat bertarikh 31 Mei 2007 dihantar kepada seorang speaker, 5 orang senator dan 7 orang ahli kongres A. Mereka adalah; Speaker Nancy Pelosi, Senator Joe Biden, Senator Barbara Boxer, Senator Bill Nelson, Senator Richard Lugar, Senator Lisa Murkowski, David Drier, Dana Rohrabacher, Donald A Manzullo, Gregory Meeks, Eni Fa’aua’a Hunkin Faieomavaega Jr, Tom Lantos dan Ileana Ros-Lehtine.

13 surat-surat di atas berjumlah 3 halaman, namun isi kandungannya hampir sama.

Dalam surat itu, dakwaan Anwar hampir sama dengan surat-surat sebelum ini iaitu menggambarkan Malaysia teruk dan memerlukan pertolongan luar untuk memulihkan demokrasi di negara ini.

Dakwanya walaupun dari jauh, Malaysia nampak seolah-olah sistem demokrasi berfungsi, pertumbuhan ekonomi, keharmonian etnik dan kaum dalam keadaan baik, namun dakwanya, jika diteliti secara mendalam, gambaran luaran itu tidak tepat.

Anwar mendakwa Malaysia mengalami peningkatan kadar pengangguran, inflasi dan penurunan pelaburan asing.

Justeru itu Anwar turut meminta para senator, kongres melobi pihak lain di AS untuk membantu usahanya di Malaysia bagi melakukan reformasi di Malaysia, menuntut pilihan raya bebas dan adil, jaminan penuh perlembagaan untuk kebebasan dan hak asasi manusia serta memulihkan sistem sosio-ekonomi yang adil dan saksama.

Baca Seterusnya...

1 comment:

Anonymous said...

just 4 words,

ANWAR SANG CHAMELEON POLITIK!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive