Monday 14 October 2013

PENGIRAAN UNDI UMNO MEMALUKAN !! RAUF FAIL MATEMATIK KER??




Cukup memalukan pemilihan Umno kali ni dimana belum pernah terjadi dalam sejarah pengiraan undi lebih dari 24jam dan terpaksa ditunda selepas hari raya Aidiladha..

Sebelum ini Rauf SUK Umno berkata keputusan boleh dapat seawal 8 malam dan paling lambat pun 2,3 pagi dan tidak ada penangguhan.Rauf kata akan tunggu sampai pukul berapa sekali pun..

Tapi pada hari ahad pukul 4 pagi, keputusan pengumuman ditangguhkan sehingga tengah hari.. Pada tengah hari semalam, keputusan rasmi masih belum dapat diumumkan dan sistem kiraan pada laman eeb Umno menjadi offline..



Setiap kali sistem pulih, keputusan berubah dan akhirnya SERI bagi kerusi Naib Ketua Pemuda Umno iaitu Jamawi dan Azwan bro..

Yang hairannya nak tunggu lepas raya haji pulak melalui kiraan undi popular..

Siapa yang merosakkan Umno sekarang?? orang bukan pertikai sistem baru pemilihan tapi cara kiraan undi yang celaru, kertas undi sama kaler, buat keputusan last minit, pakai mesin canggih tapi akhirnya pakai kiraan manual juga..Bazir duit je beli barang mahal mahal tapi tak berguna..

Apa yang aku nak kata pemilihan kali ni membazir.. Bazir dari segi masa, tenaga, duit, bazir segala-galanya..

Kepada Tok Rauf, aku cuma nak cakap cara gerak kerja hang memang FAIL, kau memalukan Umno..

Keputusan jawatan Naib Ketua Pemuda Umno akan diketahui selepas Aidiladha berikutan dua calon mendapat keputusan seri.

Menurut Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan Umno 2013, Tan Sri Tajol Rosli Ghazali berkata, susulan itu pihaknya akan membuat kiraan dengan menggunakan kaedah undi popular untuk tentukan kedudukan dua calon tersebut.

"Bagi jawatan Naib Ketua Pemuda, calonnya Jamawi Jaafar dan Khairul Azwan Harun masing-masing mendapat 73 undi.

"Jadi kaedah untuk tentukan kedudukan jawatan itu akan ditentukan dengan pengiraan semula jumlah undi berdasarlan undi popular yang diterima mereka," katanya ketika sidang media di bangunan Umno di sini, sebentar tadi.

Sumber gambar blog YY...


MTK
RAOF, KAU BERHENTI JE LAH..JANGAN MEMALUKAN UMNO

1 comment:

Anonymous said...

Raop ni dari awal perlantikannya dah timbulkan masalah kpd presiden. dah lupe ke setaf di Putrade buat demo bantah peranan Raop sampi presiden terpaksa masuk campur dan arahkan Raop jgn terlibat urusan Putrade? Dia ni memang tak layak jadi SUK, bkn retipun pasal perelmbagaan dan peraturan umno tapi nak tunjuk pandai. jadi Pen. S/U Pemuda dulu pun utk 6 bln aje pasal aniaya org lain dan mengampu hisham. dia ni dah membuat onar terhadap terlalu ramai org, satu hari Allah swt akan membalasnya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive