Friday 26 July 2013

TERIMA KASIH MAHKAMAH KERANA MELEPASKAN 2 EKOR BABI SEJOLI DENGAN JAMINAN



Aku dah kata, babi sejoli 2 ekor ni akan diberi jaminan oleh Mahkamah juga..Bukan niat aku nak pertikaikan keputusan Mahkamah. Tapi kena fahamlah, ini soal penghinaan terhadap agama Islam.. Takkan Hakim tak boleh nak tegas.. Law is the law, tapi ianya atas budi bicara Hakim bila hendak buat keputusan jugakkan??

Kalau macam ni punya keputusan, aku rasa ramai lagi lepas ni akan buat benda yang sama.. Tunggu je laaa..



Mahkamah Tinggi di sini, hari ini membenarkan permohonan pasangan blogger Alvin Tan Jye Yee dan Vivian Lee May Ling yang didakwa memuat naik gambar serta komen yang menghina islam, dilepaskan dengan jaminan.

Hakim Datuk Mohd Azman Husin turut mengenakan beberapa syarat kepada kedua tertuduh iaitu mereka dilarang mengulangi memuat naik gambar dan komen menyentuh sensitiviti kaum dan agama, menyerahkan pasport kepada mahkamah dan dilarang menggunakan peranti komunikasi rangkaian yang boleh diakses kepada internet untuk memuat naik gambar dan komen sama.

Mahkamah menetapkan jaminan sebanyak RM10,000 bagi setiap pertuduhan.

5 comments:

Otak geliga said...

yaaayyyyy...atas semangat bulan mulia Ramadhan ni akhirnya terbuka juga hati kehakiman Malaysia melepaskan JANTAN & BETINA biaDAP tak tahu malu ni...akhirnya lembut juga hati pihak kerajaan....itupun lepas kena perli dgn penganut PAS & kepimpinannya yg mmg berhati lembut terhadap kafir & tegas terhadap sesama Islam....harap TUAN Alvivi dpt berbogel & merakamkan adegan ranjang tu utk tontotan rakyat Mas....we all love u very much....betul tak DSN?

cepatkan sikit proses nak bunuh 4 org budak lelaki Islam tu...buat apa tunggu lama2...x yah siasatpun x pa, dah tau jawapannya...we lap u DSN...we lap u

selain cerita gembira ni ada lg berita menarik utk sajian kita bersama...jom luangkan sedikit masa baca artikel menarik dr AIDC ttg perancangan Cina DAP nak melaga2kan Melayu dgn India di Malaysia....sila baca di sini

http://www.anwaraidc.com/?p=37409

Anonymous said...

PAS dah kata di bulan mulia ini kita kena maaf bermaafan,mereka ahli syurga mungkin Hakim pun nak jadi ahli syurga juga, kita yang bising-bising ni ahli nerakalah.

Anonymous said...

Ya Allah ya tuhanku...jika kiranya akan datang bala2 yang maha DAHSYAT akibat dari kebodohan pemimpin2 melayu yang terdiri dari Perdana Menteri,TPM,MENTERI2 MELAYU ULAMA2 CARI MAKAN,HAKIM2 BERAT SEBELAH,PEGUAM PENIPU yang takut mencegah kebatilan seorang pemimpin bebangsa melayu beragama ISLAM pada kad pengenal pada amalan lum tentu ISLAM,akan menimpa malaysia ini ko timpakanlah pada pemimpin2 melayu yang zalim tak kira umno pas atau pkr...pemimpin yang menjual agama kerana undi kaum kafir harbi rasuah,makan gaji buta,gila pangkat,pembelit,penipu,menaniaya anak2 yatim tak kira pemimpin2 melayu yang zalim tak kira umno pas atau pkr...ko bagilah pengajaran yang setimpal dengan keSOMBONGAN mereka mengejar dunia tanpa mahu menjaga kebajikan rakyat yang sakit hati dengan tindak tanduk mereka semua ini yg berkiblatkan wang pangkat kuasa didunia yang sementara ini..Ya ALLAH hancurkanlah mereka...aku mohon kau berikan negaraku ini tanah melayu seorang kalifah yang dapat meminpin manusia ke jalanMU...Amin....

Anonymous said...

Terima kasih kerana membebaskan dua orang dengan ikat jamin.......kami cuma nak ucapkan tahniah

Anonymous said...

PRK Kuala Besut dah lepas, menang pulak tu.... Buat apa nak tahan lagi, yang tahan sekejap tu hanyalah untuk pastikan org2 melayu tak mengundi pembangkang. Sekarang dah lepas, maka dua ekor babi ni pun dilepas bebas.... Tunggu nak mengundi pulak lah baru nak ambil tindakan keatas apa dan sesiapa saja yang menghina melayu islam di mAlaysia. Tektik mcm ni lama kelamaan akan memakan diri... Percayalah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive