Friday 26 July 2013

ALVIVI DIBERI JAMINAN !! TERIMA KASIH KEPADA AG DAN HAKIM MEMPERTAHANKAN ISLAM


babi sejoli yg layak dihina

Inilah undang undang yang ada di Malaysia..Maaf aku bukan nak hina Mahkamah tapi aku kecewa dengan sikap AG yang tak konsisten dan Hakim yang mengendalikan kes ini..

Dibawah adalah kenyataan yang dipetik dari portal online semasa pasangan babi sejoli ini didakwa..

Baca teliti dan fahami apa yang dikatakan oleh Hakim Mahkamah seksyen dan Pendakwaraya..

Hakim Murtazadi tidak membenarkan kedua-dua tertuduh diikat jamin atas sebab kepentingan awam. 
"Mahkamah tidak akan terpengaruh dengan unsur-unsur luar dalam memberi jaminan kepada tertuduh," tegas hakim itu. 

Hakim dengan nada tegas berkata yidak akan memberi jaminan atas kepentingan awam dan tidak akan terpengaruh dengan unsur unsur luar dalam beri jaminan..Jelas kan apa yang dikatakan oleh Hakim??



Kenyataan dari Timbalan Pendakwaraya yang memohon agar pasangan babi sejoli ini tidak dibenarkan diikat jamin kerana kesalahan dibawah seksyen 298A(1)(a) dan akta penapisan filem, memang tidak boleh diikat jamin..

Tetapi kalau atas budi bicara Hakim, pasangan ini boleh dibenarkan jaminan..Bila baca balik kenyataan Hakim diatas.Beliau tegas untuk tidak membenarkan pasangan babi sejoli ini dikat jamin..

Sebab tu aku cakap semua pendakwaan terhadap pasangan babi sejoli ini tak guna.. Hakim Mahkamah Sesyen cakap lain, Tapi bila kes ini dibawa ke Mahkamah Tinggi, Hakim Mahkamah Tinggi cakap lain.. So apa guna ??


Hakim Datuk Azman Husin membenarkan semakan selepas meneliti nota prosiding Mahkamah Sesyen dan mendengar hujahan kedua-dua pihak yang terlibat dalam permohonan berkenaan.

Beliau membuat keputusan itu mengikut Seksyen 323 Kanun Tatacara Jenayah dan Seksyen 35 Akta Mahkamah-Mahkamah Kehakiman.

Beliau bagaimanapun mengekalkan perintah Hakim Mahkamah Sesyen, Murtazadi Amran agar ketiga-tiga pertuduhan terhadap mereka dibicarakan bersama kerana membabitkan saksi-saksi yang sama.

Selain menetapkan jaminan RM30,000 dengan dua orang penjamin setiap seorang, Hakim Azman turut mengenakan empat syarat tambahan iaitu pasport perlu diserahkan kepada mahkamah.

Pasangan itu juga dilarang memuat naik sebarang artikel, gambar lucah atau provokatif serta apa-apa tulisan dan komen di dalam internet yang boleh menyentuh sensitiviti agama dan kaum atau yang boleh menyebabkan permusuhan.

Alvin dan Vivian turut ditegah menggunakan peranti komunikasi seperti telefon pintar atau sebarang gajet yang membolehkan mereka mengakses internet dan memuat naik perkara-perkara yang menyentuh sensitiviti kaum dan agama.

Selain itu, mereka juga diperintah melapor diri di balai polis berdekatan pada 1 haribulan setiap bulan.

Pada 18 Julai lalu, Mahkamah Sesyen di sini membenarkan permohonan pihak pendakwaan agar Alvin atau nama sebenarnya Tan Jye Yee, 25, dan Vivian atau Lee May Ling, 24, tidak dibebaskan dengan jaminan.

Ini kerana menurut pendakwaan, mereka mempunyai kecenderungan memuat naik artikel atau komen yang boleh menyinggung perasaan dan membangkitkan kemarahan orang ramai.

2 comments:

hangkedee said...

Bila rakyat hilang kepercayaan kepada Undang undang kepada siapa yang harus di persalahkan.Pati,Pembangkang,Pm @Rosmah.

Anonymous said...

DAP mempunyai sumber kewangan yang tiada terhad.... apa salahnya mengeluarkan sedikit demi untuk kemenangan moral dan psikologi dikalangan rakyat malaysia. Mereka telah menang moral dan menang persepsi keatas orang melayu... persepsinya apa???? orang melayu adalah perasuah tegar dan orang melayu boleh dibeli dgn senang walaupun untuk membunuh saudara seagamanya..... Nak beli agama? dah lama pas jualkan kpd DAP.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive