Wednesday 24 July 2013

PANASS !! PEKERJA ISLAM DILARANG SOLAT JUMAAT DI PULAU PINANG ??




Makin menjadi jadi penghinaan bangsa Cina Dap terhadap orang Melayu di Pulau Pinang.. Menurut cerita yang di petik dari blog Pisau.net,  pekerja di Kargo NNR dilarang untuk menunaikan solat Jumaat dengan alasan bersolat Jumaat itu satu tindakkan membuang masa..

Kes terbaru di Pulau Pinang negeri yang diperintah DAP kesayangan PAS apabila umat Islam dihalang untuk menunaikan solat Jumaat. Baru baru ini pada 19hb puluhan pekerja di Kargo NNR Lapangan Antarabangsa Bayan Lepas dihalang daripada menunaikan solat Jumaat oleh pengurus berbangsa cina bernama Tay Ling Teik.

Seperti kebiasaan setiap Jumaat, para pekerja beragama Islam diberi masa dari 12.30 hingga 2.30. Larangan ini telah menimbulkan kemarahan para pekerja di Kargo NNR, apabila dipersoalkan mengenai tindakan pengurus ini beliau terus membangkitkan sentimen perkauman. Menurut sumber, pengurus ini cukup terkenal dengan sikap rasis dan beranggapan memberi kelonggaran umat Islam bersolat Jumaat adalah satu tindakan membuang masa.-Pisau.net




Adakah ini bukan satu penghinaan terhadap orang Islam? Mereka makin tidak menghormati Agama Islam dan orang Melayu di Malaysia.. Baru baru ni di Pulau Pinang juga berlaku kes larangan memakai tudung bagi pekerja wanita Islam di sebuah bank tempatan dimana pengurusnya bukan seorang muslim..

Sebagai rakyat yang hidup dinegara Islam dan mempunyai pelbagai kaum berbilang bangsa, mereka sepatutnya menghormati satu sama lain.. Orang orang Melayu sedikit pun tidak pernah pertikaikan agama lain.. Kenapa mesti bangsa lain nak ganggu gugat agama Islam ?

Kepada Exco kerajaan negeri yang berugama Islam tu, eloklah siasat pekara ini..Jangan nak lepas tangan pulak..

1 comment:

Anonymous said...

org pas pasti membatu.. dap kan boleh buat apa saja.. dap kan memahami islam.. dap lebih baik dr umno.. umno dah kafir sebab tu kawasan umno menang boleh sembahyang jumaat.. dap khalifah agung islam sebab tu tak boleh sembahyang jumaat.. dap sayang ke melayu islam sebab tu bagi la sikit duit ke tahfiz sebelum pru.. padahal tu tak mustahil dap boleh masukkan di bawah peruntukan agama islam yg memang dah ada peruntukannya.. bagi sikit kaut gilaa... melayu penang melayu pas melayu pkr... belum perintah satu negara org cina kafir dah melampau biadap..?????

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive