Monday 29 July 2013

PANASS !! CINABENG TAK DAPAT "BUKA PUASA" PUN NAK KATA MELAYU RASIS ?? #CIBAILAH



Isu perkauman nampaknya bagaikan tiada kesudahan dimana sekarang ini masing masing cuba mempertahankan hak mereka yang mahu keistimewaan diberi sama rata..

Selepas isu makan di bilik persalinan menjadi perbualan hangat di laman media sosial, kini ada seorang kaum cina pula membuat aduan kepada Syarikat Pasaraya Besar AEON kononnya bukan Islam disekat untuk makan di restoran dalam premis Jusco..



Terjemahan

Sekatan bukan Islam oleh restoran di Jusco
Kenny Rogers mendakwa mereka hanya menawarkan tempat kepada bukan Islam untuk makan 6pm-8pm kerana berbuka puasa. Pizza Hut juga memaparkan notis itu menyebut semua tempat duduk dikhaskan kepada Islam berbuka puasa. kita hanya boleh makan selepas 8pm..

Maksudnya disini ialah, si pengadu mendakwa ditindas oleh kedua dua restoran kerana mengutamakan orang Melayu untuk berbuka puasa dan meminta pihak pengurusan Jusco ambil serius kerana mereka juga pelanggan yang menyokong Jusco..

Nampak ? Cina cina ini makin tak hormat dengan orang Islam bila pertikaikan restoran restoran yang memberi keutamaan kepada umat Islam untuk berbuka puasa terlebih dahulu dari mereka..

Banyak komen komen dalam Page salah satu dari pasukan RBA ini melihat isu ini isu perkauman kerana bangsa cina di tindas disebabkan tidak dapat "berbuka puasa" pada waktu yang sama..




Klik sini untuk ke Page RBA

Diatas antara komen komen cinabeng yang mahu pertahankan hak mereka untuk makan pada waktu berbuka dan ada terdapat juga komen penghinaan terhadap perempuan Melayu bertudung..

Bila terjadi pekara sebegini baru kita tau orang cina memang tak pernah peduli pasal orang Melayu Islam.. Apa yang ada dalam fikirannya hanya untuk pertikaikan apa saja pekara yang merugikan mereka..

Aku rasa  lepas ni lebih baik restoran restoran atau hotel hotel yang sediakan buffet ramadhan buka untuk orang Islam saja.Sebab kalau orang cina masuk makan pun deorang bukan peduli orang Islam tengah tunggu waktu berbuka, asal saja makanan tu sampai depan muka, dia makan tanpa pedulikan orang Islam kiri kanan.. Adakah mereka anggap itu satu sama adil ??


10 comments:

Anonymous said...

Cina babi, kau ingat orang islam makan free kat restoran ke? yg kau tak puasa, tapi sibuk nak makan pukul 7 apa jadah nya!

Anonymous said...

meja tu pastinya sudah ditempah khas.. banyak kedai makan atau pasaraya buat mcm gtu. sya sendiri pernah kena di sebuah pasaraya di kuantan, boleh dikatakan kesemua kedai makanan telah ditempah, tiada meja kosong. berbuka je dulu dengan air tin dan kuih yang dibeli. dah tau macam gtu tk payah la keluar waktu org islam nak berbuka. ini negara islam tau. sebulan je org islam berpuasa, itu pun tak boleh nak hormat ke ?.

pemerhati said...

bangsat!

Anonymous said...

bodoh for those non-muslim pertikaikan restoren2 yg dah kene booking utk berbuka puasa, smlm aku pun nak berbuka posa kat jusco, melilau carik tmpt, semua dah fully book, tp aku tgk elok aje ada cina leh mkn dlm tu until 7...ni masalahnya nak timbulkan suasana racism, even oldtown white cafe pun ada several meja kene book...this all nonsence...

-smh-

Anonymous said...

CINABENG SAJA NAK CARI ISU..LAHANAT !!! KITA BOIKOT PREMIS CINABENG...SBB DIA RASA KAYA...DIA JADI EGO !!!

Anonymous said...

Blog mana yang mulakan. Mereka sebenarnya coba mengapikan semangat perkauman.

Anonymous said...

Buy chinese no more...bukan last but no more..jihad ekonomi kawan2

Azman said...

Bodo la! Msia ni punya la best! Apala banggang
!

Anonymous said...

SEmua melayu buat tak kena, ada saja alasan mereka,puak Dajjal, sengaja cari pasal. Ini lah penangannya kerana terlalu beri muka kepada mereka sampai bulu pun nak bagi kepada mereka kerana nak ambil ahti mereka.

Anonymous said...

bagus ade system translation dlm fb skang..bole tau ape yg tersirat..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive