Tuesday 14 January 2014

ZALIM !! KERAJAAN PR SELANGOR ARAH PUSAT GIAT MARA DITUTUP




NAMPAKNYA Kerajaan regim zionis PR Selangor dah makin melampau.. kali ini mereka cuba menghalang anak anak melayu belajar di Giat Mara denga mengeluarkan arahan supaya
Pusat latihan kemahiran itu ditutup serta merta.

Beberapa pusat Giat Mara di daerah daerah di Selangor ditutup atas desakkan Exco Cina Dap yang suka dengan anak Melayu belajar.




Semasa BN mentadbir negeri Selangor, perkara ini tidak berlaku memandangkan pusat latihan tersebut merupakan institusi penting yang menyumbang kepada pembangunan kemahiran belia di Selangor dengan memberi peluang kedua kepada anak-anak muda yang tercicir dalam bidang akademik.

Tindakan kerajaan negeri ketika ini cukup zalim kerana terbukti Mara yang telah banyak membantu membangunkan bumiputera di Selangor
Selain GiatMara, kerajaan negeri sebelum ini turut melakukan tindakan sama kepada Mara selepas menyekat cadangan pembinaan Universiti Teknologi Mara (UiTM) di Serendah, Hulu Selangor di atas tanah Yayasan Basmi Kemiskinan (YBK).

Di Selangor hanya bangunan seperti tokong, gereja dan kuil saja diberi tempat oleh kerajaan selangor untuk dibangunkan.Untuk Islam atau tempat tempat untuk anak Melayu belajar tidak dibenarkan.

1 comment:

Anonymous said...

BIAQ PI LA. KAN ORANG MELAYU JUGAK YANG SOKONG PUAK TU JADI KERAJAAN. BIAQ DEPA RASA.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive