Sunday, 26 January 2014

KU NAN, RAOF BOROI, LOYAR UMNO BERMEGAH MEGAH BILA DAPAT TARIK BALIK SAMAN TIAN CHUA ?


Nampaknya perasaan membuak buak ahli Umno terhadap 2 ekor penjawat Umno dan penasihat Undang Undang Umno dalam kes saman Tian Chua yang selesai di luar Mahkamah baru baru ini sudah sampai ke tahap maksima apabila salah sekor dari 3 orang ini mengupah blogger dengan bayaran RM 400 untuk mempertahankan tindakkan bodoh mereka menyelesaikan kes ini diluar mahkamah..

Bagi menampakkan tindakkan mereka menyelesaikan kes saman ini diluar mahkamah tidak bersalah, bermacam macam cara mereka terpaksa gunakan termasuk mengunakan portal Umno Online dan mengupah beberapa blogger kebulur dengan bayaran RM 400 untuk mempertahankan tindakkan mereka.

Penjelasan Penasihat Undang Undang Loyer Umno dalam Isu ini nampak seperti ada seseorang membuat keputusan membuta tuli tanpa merujuk kepada orang yang lebih besar dalam Umno.





Walaupun segala persoalan yang ditimbulkan oleh bloggers sebelum ini dijawab oleh Tengku Adnan dan Hafarizam, namun persoalan kami tetap sama, kenapa tarik balik saman tu ??

Betul ke Tian Chua menyatakan kekesalan dan mohon maaf atas kenyataan mengatakan apa yang berlaku di Lahad Datu adalah sandiwara UMNO?

Lepas saja Umno selesai kes tu di luar Mahkamah, Tian Chua menulis ditwitternya bahawa beliau tidak pernah memohon maaf kepada Umno.


Peguam Umno menyatakan dalam satu video khas bahawa Tian Chua bersetuju dengan syarat syarat Umno sebelum Umno menarik balik kes saman tersebut iaitu menyatakan kekesalan dan menarik balik artikel itu dalam Keadilan Daily serta merta, tapi bila lihat twit Tian Chua, Apakah Umno diperbodohkan kali ke 2 oleh Tian Chua ?

Inilah perangai orang orang kaya Umno yang pentingkan diri sendiri dari maruah parti, Cuba tengok puak pembangkang kalau dapat peluang saman portal portal atau surat khabar milik UMNO, Susah nak tengok mereka selesai luar mahkamah.Kalau boleh nak saman sampai terduduk terus..

Tapi bila Umno dapat peluang saman, siap bermegah megah bila dapat tarik balik saman.. kononnya Umno tak kebulur duit saman, dan macam macam lagi alasan-alasan bodoh..

Tak kisah lah si Tian Chua tu ada kes jenayah lain dalam insiden Lahad Datu, tapi maruah Umno kena pertahan..

Sebelum terima tawaran Tian Chua mahu selesaikan kes ini diluar Mahkamah, Raof, Ku Nan sepatutnya mengadakan mesyuarat khas panggil semua pemimpin Umno bincangkan hal ini.. lepas dah dapat kata sepakat barulah buat keputusan.. UMNO bukan milik individu yang berjawatan SUA dan SUK tetapi milik semua ahli. Jadi dengar suara ahli bukannya suara Raof atau Tengku Adnan semata-mata.

3 comments:

anti Teloq eilek. said...

Si Boroi RAOF tu patunya ambik iktibar dari PDRM bila depa saman Tiang Chuak sampai jatuh hukum sebab buat hal depan PULAPOL 2 tahun dulu. Mencanak Tiang Chuak tu di buat nya. Itu baru betoi.
Jangan jadi macam UMNO, dah saman lepas tu tarik balik....kharrk ptuihhh....buat malu nama Melayu saja. Aku harap persatuan atau badan bekas polis dan pasokan
keselamatan saman balik Tiang Cuak mulut longkang ni atas kelantangan dia mempersoalkan kematian anggota keselamatan kita kat Lahad Datu dulu. Tak uasah lah harapkan kat UMNO ni dan boroi2 yang ada kat dalam tu.Jangan jadi macam UMNO - teloq depa semua dah kecut - harap perut saja yang kedepan!!!!!

admin said...

perut kalau dah boroi, jadi malas nak kerja.. semua nak ambil jalan mudah dan senang.. kesian kat blogger yg berhempas pulas mempertahankan UMNO... dlm kes ini, aku betul2 down sesangat... ada mereka kesah?

Anonymous said...

Teloq dah dibuang,masing-masing tak habis menjilat lagi, mungkin dapat China doll kot?????

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive