Sunday 20 October 2013

TERKINI !!! 3 CALON SEDIA ADA KEKAL SEBAGAI NAIB PRESIDEN UMNO



Ketiga-tiga penyandang, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal dan Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein mempertahankan jawatan Naib Presiden UMNO dalam pemilihan parti semalam.

Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan UMNO, Tan Sri Mohd. Tajol Rosli Ghazali ketika mengumumkannya dalam sidang akhbar pukul 1.40 pagi ini berkata, setelah 188 daripada 191 bahagian disahkan kiraan undi, Ahmad Zahid memperoleh 185 undi manakala Mohd. Shafie mendapat 174 undi dan Hishammuddin, 100 undi.



Pesaing terdekat, Datuk Mukhriz Tun Dr. Mahathir pula mendapat 91 undi.

Walaupun kalah dalam pemilihan mengikut sistem "electoral college", namun Mukhriz mengatasi Hishammuddin dari segi undi popular. Beliau mendapat 55,290 undi manakala Hishammuddin 54,829 undi.

Dua lagi calon, Tan Sri Mohd. Isa Abdul Samad dan Datuk Seri Mohd Ali Rustam masing-masing sekadar mendapat lapan dan tujuh undi. - UTUSAN ONLINE


MTK
Nampaknya tidak ada proses meremajakan Umno dan mentransformasikan Umno.. transformasi hanya diperingkat cawangan dan Bahagian..Tapi peringkat atasan, untuk kerusi Naib dan MT banyak muka muka lama kekal..

Tak apalah...Mungkin para perwakilan taknak buat perubahan..Kepada pemimpin yang berjaya mengekalkan jawatan, aku harap dapatlah berkhidmat untuk ahli.. kembali pada perjuangan asal..

Kepada Datuk Paduka Mukhriz, kalah anda kalah bermaruah.. anda tetap calon pilihan perwakilan biarpun kalah undi bahagian...Teruskan perjuangan..Misi sekarang adalah untuk memenangkan Dun Sg Limau..

1 comment:

Anonymous said...

DSAZ, next step is to contest for TP. You will succeed.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive