www.mukhrizmahathirfc.com

Monday, 4 March 2013

PANASS !!! RISIKAN FILIPINA SAHKAN PAKATAN JANJI BERI SABAH KEPADA SULTAN SULU !?



Setelah pendedahan dari Inquirer News tentang pertemuan seorang pemimpin kanan Pakatan Rakyat yang diketuai oleh Anwar ibrahim dengan kerabat Sultan Sulu, ramai yang berteka teki siapakah pemimpin yang dimaksudkan oleh laporan media tersebut.

Menurut laporan perisik Filipina, pemimpin berkenaan merupakan individu yang sedang mengintai ruang untuk menjadi Ketua Menteri Sabah seandainya Pakatan mampu menawan negeri tersebut selepas PRU13 nanti.

Yang lebih menarik, Pasukan Perisik Filipina juga mendedahkan tentang janji pemimpin Pakatan berkenaan untuk memberikan Sabah kepada kerabat Sultan Sulu jika mereka berjaya menumbangkan kerajaan yang ada sekarang dan menyokong Sultan Sulu didalam usaha untuk mengambil balik Sabah dari Malaysia.



Menurut seorang Pegawai Kanan Tentera Filipina, perjumpaan diantara pemimpin Pakatan berkenaan dengan Kiram berlangsung pada bulan November tahun lalu bagi membincangkan sama ada tuntutan Sultan Sulu terhadap Sabah mampu diselesaikan dengan "memerdekakan" Sabah dari Malaysia, ataupun kerajaan pimpinan Najib perlu membayar harga yang setimpal dengan harga tanah negeri tersebut.

Laporan dari Pihak Perisik Tentera Filipina ini membuktikan bahawa ada perjanjian diantara pihak Pembangkang di Malaysia dengan penceroboh di Lahad Datu Sabah berkenaan menyerahkan kedaulatan negeri Sabah kepada pihak terbabit.

Ini bermakna, tuduhan pembangkang bahawa Najib sendiri berjanji untuk menyerahkan Sabah kepada Sultan Sulu merupakan satu fitnah yang sengaja direka-reka bagi mengalih tumpuan kemarahan rakyat Malaysia yang kini membuak-buak terhadap Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat.

Sepanjang minggu ini, rakyat Malaysia mengadakan beberapa demonstrasi bagi mendesak Anwar dan beberapa pemimpin Pakatan Rakyat dihukum kerana menganggu gugat keselamatan negara dengan membawa campurtangan pihak militan asing.



SUMBER MPP ONLINE

3 comments:

Anonymous said...

Bawak2 la mengucap..bukti source mana? Keje fitnah je blog ni..

Anonymous said...

Adakah anda bute...aishhh dh dia tunjuk tu baca larrr ataupun cari website sebenar...anda telah terhasut segala apa yg diterangkan hanya tinggal tulisan...bukakan hati jgn terlalu taksub dgn manusia penipu tu..perosak keamanan bg kepentingan diri sendiri..

Anonymous said...

Apa la punye pelik pandangan ni...adakah tujuan anwar nak jadi pm kerana nak merdekakan sabah? klu sabah boleh negeri lain pun boleh la bagi kpd org asli penduduk asal. dan anwar akan lepaskan jawatannya kpd org asli, begitu? anwar lobi sabah utk dpt undi mereka, bukannya nak lepaskan sabah. x masuk akal langsung.
klu nak diikutkan alasan yg diberi pr lagi lebih logik dimana mereka kaitkan huru hara ini dgn tergugatnye bn di sabah utk pru13. pembangkang dah biasa kalah pilihanraya sblm ni dan aman je. tapi skrg bila bn dah nazak tiba2 jadi benda ni. siapa yg lebih tersepit dan takut hilang kuasa? mana lebih logik?
tapi aku tak stand pada mana2 pandangan politik brkaitan isu ni. klu rasuah/salah guna kuasa tu mmg ye aku setuju utk kritik bn.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive