Friday, 8 March 2013

PANASS !!! KENAPA HARAKAH TAK TULIS PAS KEDAH DAH BUBAR ?? [GAMBAR]


Meeting khas phahrolrazi dengan penyokongnya untuk gulingkan Azizan
Seronok tengok Pas duk balah berebut jawatan dan kuasa politik..Bukan saja diperingkat kawasan tapi dah merebak sampai ke cawangan..Dulu masa parti Pas duk jadi pembangkang ramai yang tolak takmau jadi calon..Tapi la ni bila dah baru berkuasa sepenggal masing masing dah tunjuk taring, masing masing dah tunjuk belang sebenar..

Kalau bertanding 1 kerusi takpa jugak..Ini semua kerusi nak balun..Parlimen nak, Dun pun nak jugak..Itu belum kira jawatan dalam parti lagi..Dari cawangan sampai ke kawasan semua ada nama dia..Itulah Pas parti yang kononnya berjuang untuk Islam makin bongkak kemaruk kuasa..

Bulan lepas kita dah dengar masalah Pas kawasan Jerlun yang tak puas hati dengan Adun Ayer Hitam merangkap YDP di Kawasan Jerlun gagal mejalankan tugas dengan baik..Kali ni kita terjah kawasan Kuala Kedah dimana Ketuanya adalah Kepala parasit Pas yang sekarang ni memberontak gila jawatan bukan setakat kerusi Dun saja dia mau, malah kerusi Parlimen pun dia sapu..

Kisahnya bermula apabila Pas kawasan Aloq Mengkudu dapat tau berlaku rombakkan secara besar besaran dalam senarai calon Pas di Kedah..Azizan dikatakan telah menghantar senarai nama baru tanpa melalui Pas kawasan senang cerita dari akar umbi..

Ada tangan tangan ghaib secara sengaja mengubah tanpa mengikut prosedur..Mengikut dari apa sumber yang aku dapat Senarai calon Pas Kedah bertanding PRU kali ni tak sah kerana dibuat tanpa mengikut prosedur setelah senarai sedia ada dirombak sebanyak tiga kali, tanpa mendapat persetujuan akar umbi.

Sebab tu Pas kawasan Kuala Kedah dan Aloq Staq la ni hangin satu badan bila dapat tau Adun depa yang ada la ni nak kena cantas..Pas Pengkalan Kundur siap istihar perang kat Azizan, kalau nama Phahrolrazi tak lekat jadi calon Pengkalan Kundur depa akan buat sampai Azizan kalah..

Pas Kuala Kedah siap pi jumpa Mustafa Ali dan mintak bantuan Pas pusat agar orang orang kuat Mat Sabu di Kola Kedah kekal jadi calon..

geng geng pemberontak

Antara bantahan yang diserahkan kepada Pas pusat
Kami mohon untuk dikekalkan wakil2 rakyat kuala kedah bukan kerana nak rebut jawatan, tetapi berasaskan pertimbangan:
1. Mereka adalah penyandang dan membuktikan telah menjalankan tugas dengan cemerlang.
2. Akar umbi (melalui percalonan yang dipantau BPPNK) telah ijmak untuk memberikan kepercayaan memikul amanah "calon" kepada mereka.
3. Ajk Pas Kawasan secara ijma' telah bersetuju menyerah "bendera" perjuangan kpd mereka.
4. Senarai nama bakal calon yang dihantar ke pusat (dengan mengubah kawasan bertanding wr pgkln kundur ke jerlun) - dikhabarkan - tanpa melalui mana2 saluran mesyuarat rasmi parti.


Pas Aloq Staq pulak terpaksa bekerja keras untuk pastikan Dr mail kekal jadi calon di Aloq Mengkudu sampai Zul Ya(beloger Pas Kedah) turun melobi bagi pihak bosnya di setiap cawangan dalam Dun Alor Mengkudu..Tapi sayangnya Zul Ya dapat tentangan hebat dari ahli Pas disitu..Kesemua cawangan Pas menolak dr Mail dicalonkan semua di Dun Aloq Mengkudu..

Inilah konflik konflik yang cuba disembunyikan oleh Pas dari pengetahuan orang ramai..Dah lah gagal mengurus tadbir Kedah dengan baik, lepas tu masing masing pakat duk gila jawatan dan berebut nak jadi calon..

3 comments:

Abang Paya said...

PAS kedah dah jadi gila babi rebut kuasa...bukan untuk rakyat ttpuntuk kepentingan diri sendiri...kesian dgnorg kg yg terbodoh dgn pihak2 ni...mentang2 la org kg tak tahu apa...dia tipu senang2 je....

Anonymous said...

Ha ha ha...mengata orang sekarang KENA BATANG HIDUNG masing masing.

Anonymous said...

Yang duduk kat sofa tengah-tengah tu sapa?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive