Friday 11 January 2013

SALAH KIRA UNDI !! GUAN ENG DAH KAWTIM BAEKK PUNYA !!


Disebalik kemenangan tak disangka sangka Zairil dalam CEC Dap, rupa rupanya terserlah sikap dwi standard The Father Kalipah Lim Guan Eng untuk tidak melaksanakan undian semula kerana sudah dikira tepat oleh agensi yang ditauliahkan sendiri oleh Dap..

Keengganan LGE untuk mengadakan semula pengundian menjadi 1001 misteri sama ada wujud perbincangan tertutup diantara mereka supaya Zairil kekal dalam anggota CEC..

Sepatutnya jika Dap telus dalam hal ini mereka perlu adakan semula pengundian bagi memberi keadilan kepada anggota yang ditendang keluar itu..

Jawapan LGE bahawa pemilihan CEC kali ini sah dan tidak perlu adakan semula sebenarnya takut jika Zairil tidak mendapat undian yang LGE mahukan..

Jika Zairil kalah pada pemilihan semula CEC, ini akan menguatkan lagi dakwaan bahawa Dap bukan parti semua kaum..Hanya kaum kerabat LGE dan Karpal saja layak menduduki 20 kerusi CEC..



Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng menegaskan bahawa keputusan pemilihan Jawatankuasa Tertinggi Pusat (CEC) DAP adalah sah dan pemilihan semula tidak perlu dijalankan.

Beliau berkata audit dalaman telah dilaksanakan oleh pakar pilihan raya, Dr Ong Kian Ming serta audit bebas TCMK Associated Chartered Accountants, bagi memastikan keputusan akhir berkenaan tepat.

"Tidak sepatutnya timbul kemusykilan kerana keputusan itu disahkan oleh pakar profesional.

"Tapi kalau ada ahli yang tidak berpuas hati mereka boleh kemukakan pandangan secara bertulis dan kepimpinan tertinggi sedia menimbangnya," katanya kepada pemberita ketika melawat tapak projek Kompleks Ibu Pejabat Mahkamah Syariah negeri di sini, hari ini.

Lim berkata demikian ketika diminta mengulas desakan pemimpin akar umbi DAP semalam yang mahu kepimpinan tertinggi DAP mengadakan pemilihan semula anggota CEC.

Kontroversi itu timbul apabila DAP mengumumkan berlaku kesilapan teknikal dalam pengiraan undi pada 3 Jan lepas dan pelbagai pihak percaya bahawa ia dibuat bagi membolehkan calon Melayu tersenarai sebagai anggota CEC parti itu. - Bernama

2 comments:

Anonymous said...

Lawak betul la depa ni... dekat 3 minggu baru tahu silap kira undi yg tak sampai 3000 tu. Ada yang percaya pulak tu... bengap-bengap.

Anonymous said...

Apalah sangat DAP korbankan seekor babi dengan mendapat laba berlipat ganda dari sokongan PAS (Parti Angkatan Syaitan)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive