Friday 14 December 2012

ANWAR GUNA SEGALA ASET UNTUK JATUHKAN PDRM


Kumpulan pembangkang yang didalangi oleh Anwar Ibrahim kini berusaha keras untuk melaga-lagakan kepemimpinan Polis DiRaja Malaysia (PDRM) dengan tujuan untuk melemahkan institusi berusia lebih dua abad itu.

Portal-portal berita yang menerima dana daripada yayasan yang dinaungi oleh oleh penyangak matawang, George Soros, seperti The Malaysian Insider dan Malaysiakini, saban hari menerbitkan artikel yang menjadi gelanggang perbalahan antara pemimpin-pemimpin PDRM masa kini dan lalu.

Contoh jelas ialah kenyataan-kenyataan yang dipetik dari bekas Ketua Polis Negara, Musa Hassan dan bekas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersil (JSJK).

Kedua-dua portal berita tersebut kini giat membongkar cerita-cerita dan dakwa-dakwi lama membabitkan Musa dan Ramli semasa mereka memegang jawatan masing-masing.

Maka keluarlah pelbagai kisah 'dalam kelambu' dan berlakulah berbalas-balas kenyataan serta nafi-menafi semasa sendiri.



Masing-masing cuba menegakkan keadilan bagi diri masing-masing tetapi yang menjadi mangsa ialah institusi PDRM itu sendiri.

Inilah tujuan dan agenda sebenar portal berita yang mendapat dokongan kewangan daripada sumber-sumber Zionis antarabangsa iaitu melemahkan institusi kepolisian yang telah banyak berjasa menjamin keselamatan negara.

Ini terserlah semasa zaman darurat dan kebangkitan gerakan subversif komunis apabila Ketua Polis Negara dan Ketua Polis Perak gugur menjadi mangsa kekejaman golongan penentang itu.

Ini tidak termasuk beratus-ratus anggota polis yang terbunuh di tangan komunis semasa berjuang dan bertugas menjaga keamanan negara.

Antara institusi yang menjadi sasaran ialah institusi kepolisian kerana tanpa agensi penguatkuasa undang-undang yang kuat dan kredibel, sesebuah negara itu mudah dibolosi oleh musuh negara.

Kini saluran media pembangkang dijadikan landasan bagi mencapai objektif tersebut dan disebabkan itu sokongan dana asing datang mencurah untuk melaksanakan perancangan jahat mereka.

Di belakang semua yang berlaku tidak lain tidak bukan ialah Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim.

Anwar tidak peduli jika negara terbakar dan hancur sekali pun asalkan beliau menjadi Perdana Menteri.

Terpahat di dalam dokumen-dokumen mahkamah semasa perbicaraan 1998 bahawa Anwar ketika menjawat posisi Timbalan Perdana Menteri telah menyalahguna kuasanya untuk memaksa pihak polis menukar beberapa butiran penting di dalam affidavit yang mensabitkan beliau dengan perlakuan jenayah liwat ke atas pemandu isterinya dan juga adik angkat beliau.

Apabila mahkamah menjatuhkan hukuman penjara 15 tahun bagi kesalahan liwat dan salahguna kuasa beliau mendakwa PDRM telah dipergunakan dan pemecatannya adalah satu konspirasi politik.

Dalam minda Anwar, beliau adalah manusia suci yang mencecah status maksum yang tidak pernah meliwat sesiapa, tidak pernah mengambil satu sen rasuah atau satu saham malah satu inci tanah pun.

Hakikatnya seperti yang rakyat sedia maklum adalah sebaliknya.

Siapa tidak tahu betapa rapatnya Anwar dengan Ramli semasa kedua-dua berada dalam kerajaan.

Bukankah Ramli yang didakwa menjadi individu yang menjadi kroni dengan menyalurkan banyakmaklumat rahsia polis dan juga kerajaan kepada sahabatnya itu untuk dijadikan peluru politik oleh Anwar menyerang kerajaan?

Kini Ramli terus digunakan oleh Anwar untuk menyerang Musa yang sememangnya didendami beliau kerana bekas KPN itulah yang menjadi pegawai penyiasat kanan yang bertanggungjawab ke atas kes liwat bekas Menteri Kewangan itu.

Seperti mana yang dijelaskan oleh Musa, diminta hadir ke kediaman Anwar yang mahu tahu mengenai hasil siasatan kes liwat terhadap beliau.

Perbuatan Anwar tersebut tidak boleh dinafikan adalah satu kesalahan yang cuba mengganggu serta mempengaruhi penyiasatan polis.

Bagaimana pun, Musa berkata beliau hanya bertandang sekali sahaja ke rumah Anwar atas arahan orang nombor dua itu dan enggan menurut perintah seterusnya kerana menghidu wujud agenda politik disebalik tindakan itu.

Musa tahu bahawa Anwar akan terus berusaha membalas dendam terhadap kerajaan Barisan Nasional yang menyekat cita-citanya ke Putrajaya.

Oleh kerana itu bekas KPN itu sesakali tidak bersetuju dengan tindakan Anwar merancang siri demonstrasi dan perhimpun haram dengan membidas keras sebarang bentuk demonstrasi jalanan yang diadakan sebagai salah satu cara untuk menjatuhkan kerajaan.

sumber

1 comment:

Anonymous said...

Manusia macam ini pun wujud juga, macam mana lah nasib negara kita ney nanti agaknya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive