Friday 27 July 2012

PANASS !!! RAKYAT SABAH MENGAMUK PAS HALANG SABAH BERSATU DENGAN MALAYSIA SATU KETIKA DULU !!!


Agak menarik bila MTK baca artikel dari rakan blog Mymassa bertajuk SABAH DIJANGKA KELUAR DARI MALAYSIA..Paling mengejutkan bila Parti Isle Semalaya(PAS PIS PUS) paling lantang menolak sabah dari bergabung dengan Tanah Melayu satu ketika dulu..

Pas telah menghantar Petisyen ke Mahkamah Tinggi Di Kuala Lumpur untuk menghalang negeri Sabah menyertai pembentukan negara Malaysia. Bagi PAS, negeri Sabah tidak patut dipanggil untuk menyertai Malaysia. PAS tidak bersetuju malah menentang kemasukan Sabah di dalam pembentukan Malaysia.

Selepas hampir 50 tahun, sebilangan rakyat Sabah mula mempersoalkan keikhlasan lidah manis pemimpin-pemimpin PAS. Mereka yang masih hidup memberitahu Mymassa, betapa malunya mereka dihina oleh PAS, betapa sakitnya hati mereka dihina oleh PAS, dengan pelbagai kata-kata yang mengguris jiwa dan kalbu pemimpin-pemimpin Kadazan Dusun Murut pada tahun 1960an dahulu.



"Mereka hina kami waktu kami mahu gabung bikin itu Malaysia!"

Di sebelah pemimpin tua, itu seorang Kadazan pula menyampuk , "Dorang tu jahat bah, ati ne (hati ini), banar-banar sakit sampai ari ne. Dorang bilang (mereka kata) kami macam-macam, kami kapir la, kalo aku ingat sakit ati ku ne ( sakit hati aku )"...Klik SINI untuk lihat komen komen dari rakyat sabah..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive