Saturday 5 May 2012

PANASS!!! Nukilan Buat Para Peserta Bershit 3.0 Yang Cedera



Selesai himpunan Bershit 3.0 di Dataran Merdeka baru-baru ini, maka ramailah budak-budak upahan Pakatan Haram yang tampil menunjukkan kecederaan yang mereka alami meminta simpati rakyat dan cuba menyalahkan pihak berkuasa yang kononnya berlaku ganas kepada mereka.

Ada yang lebam dan berdarah di bahagian mata kanannya akibat terkena kelongsong peluru gas pemedih mata yang ditembak ke beberapa lokasi mereka berkumpul. Ada yang mengaku bengkak teruk di bahagian dada, kaki, tangan, badan, kepala dan “otak”!



Dalam akal masing-masing, tiada lain yang mereka mahu tunjuk melainkan keganasan pihak Polis DiRaja Malaysia (PDRM) terhadap rakyat Malaysia dan seolah-olah pihak berkuasa itu menghalang perjuangan suci murni mereka bersama Ambiga…

Pada saya, hanya orang lemah dan malas berfikir sahaja yang akan kasihan serta terpengaruh dengan kisah-kisah “air mata” mereka. Setelah teruk dibelasah pihak berkuasa, mereka kononnya mengadu nasib kepada rakyat…

Persoalannya, apakah benar PDRM zalim kepada rakyat? Apakah rakyat yang sedang bahagia dan bersantai di rumah dan berkelah di tepi pantai pada 28 April lalu turut dibelasah seperti peserta himpunan Bershit 3.0?


Pokoknya, sudah tentu ada sebab puak-puak Bershit itu dibelasah pasukan FRU..! Mana ada pasukan anti-rusuhan dalam dunia yang menangkis huru-hara dengan taktik lemah lembut bersenjatakan bantal empuk! Itu standardlah…

PDRM tidak akan sekali-kali bertindak tanpa sebab. PDRM juga pada saya tidak akan sekali-kali memukul orang awam jika tiada alasan yang munasabah. Seperti di sekolah, seorang guru takkan marah atau tarik telinga muridnya jika anak muridnya itu tidak melakukan sebarang kesalahan.

Rasanya, saya tidak perlu menghuraikan mengapa pasukan FRU membelasah puak-puak pelampau Bershit 3.0 itu. Kita semua boleh lihat sendiri bagaimana ‘beruk-beruk liar’ itu bertindak ganas terhadap pihak berkuasa di dalam Youtube dan siaran televisyen. Semua itu fakta jelas.

Pada saya, sekiranya puak-puak yang mengadu dibelasah polis itu tidak mahu sakit, usahlah cuba menyertai sebarang himpunan anjuran puak-puak pembangkang. Belum pernah ada dalam sejarah Malaysia yang menunjukkan demo anjuran mereka yang tidak berakhir dengan keganasan terancang!

Bermula dengan demo mahasiswa yang dipimpin Anwar pada sekitar tahun 70’an dahulu hingga Bershit 3.0, belum pernah situasinya berlangsung dalam keadaan aman damai. Anwarlah dalang disebalik huru-hara dan keganasan apabila membakar emosi mereka untuk memberontak melakukan perbuatan yang melampaui batas.

Siapa yang mendorong puak-puak Bershit menyerang kenderaan polis yang terbabas di depan Sogo? Siapa pula yang membelasah anggota polis di dalam kenderaan tersebut? Siapa pula yang membakar perasaan mereka yang menterbalikkan kenderaan itu?

Siapa pula yang menghangatkan api kemarahan peserta Bershit untuk menjahanamkan sebuah motosikal berkuasa tinggi milik polis trafik? Siapa pula yang memarakkan keganasan sehingga anggota trafik itu koma dibelasah oleh “beruk-beruk”berpakaian kuning itu?

Berdasarkan keganasan itu, tak payahlah mengadu pada Harakah, Malaysiakini, Malaysian Insider dan media internet pro-Pakatan Haram yang lain. ‘Muntah’ pula nanti rakyat membaca cerita-cerita ‘air mata’ yang cuba menagih simpati rakyat itu.

Untuk mereka-mereka yang tercedera di himpunan Bershit kerana dibelasah polis, rakyat sebenarnya bertepuk tangan dan menunjukkan tanda “thumb up!” kepada pihak PDRM. Rakyat mengiktiraf kehebatan PDRM membendung huru-hara budak-budak hingusan itu.

Menurut rakyat, “kalau takut dilambung ombak, jangan berumah ditepi pantai”, “kalau takut dibelasah FRU, jangan sertai Bershit la bingai!”, itu pantun peribahasa “berlapik” untuk mereka-mereka yang mengadu macam budak-budak kecil itu.

Justeru, saya menasihatkan supaya usahlah gunakan strategi mengadu dibelasah polis lagi. Nanti rakyat lagi menyampah pada kalian semua. Gunakanlah taktik lain. Taktik itu sudah lapuk dan ketinggalan zaman. Sudah tidak laku….

Sumber

1 comment:

Anak Lenggong said...

Ngape tak mampos terus..woi2 khinzir2..daripada awal lagi mahkamah tidak membenarkan perhimpunan dibuat di dataran merdeka..yang korang bangang sangat ngape..nak tunjuk terer laa konon..pie mampos laa..

Aku memang berada bersama kalian untuk melihat sendiri apa yang berlaku..Polis tidak melakukan sebarang kekasaran..cuma kalian yang membuat provokasi dan memaki hamun anggota polis seolah-olah mereka ini tidak ada perasaan marah..sehinggakan tak sanggup aku mendengarnya.
Betul ke mereka ni kena pukul ataupun dok berlakun jee..sebab dah banyak lakonan yang mereka buat saperti ni dahulu..so tak perlu nak minta belas kasihan..pegi je jumpa nuar brahi serta keling ambiga tu..dapatkan duit rawatan hospital..sebab kalian ni lembu mereka..BODOH PUNYA MELAYU..KALAU TAK DENGAN SIKAP KURANG AJAR KALIAN..POLIS PUN TAK NAK SENTUH KALIAN..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive