Friday 2 March 2012

BONGKARR !!! PHAHROLRAZI DEDAH DALANG DI SEBALIK PENJUALAN TANAH WAKAF KHAS MADRASAH SALIHIAH !!??


Siang tadi pemaju Aman central telah memasang sekeping banner besar contoh rekabentuk surau yang akan di bina oleh mereka berhampiran dengan Madrasah Salihiah.



Mereka mungkin ingin menimbulkan provokasi melampau kepada orang ramai supaya percaya mereka akan bina surau tersebut lebih baik dari surau yang sedia ada.Masalah utama bukan rekaan surau itu yang menjadi masalah sekarang tapak tanah wakaf itu di jual kepada mereka.Sedangkan tapak itu ialah tanah wakaf.
rekaan madrasah moden yang akan di gantikan

Video kat atas pulak pihak Badan Bertindak SMS menurunkan banner tersebut supaya ianya tidak menjadi kekeliruan kepada masyarakat di kedah berhubung status tanah berkenaan kerana kes ini sudah di bawa ke mahkamah..

LAPORAN POLIS
"Jawatankuasa Badan Bertindak Selamatkan Madrasah Salihiah hari ini membuat laporan polis berhubung papan tanda pelan surau baru yang didirikan berhampiran madrasah itu yang dianggap sengaja dibuat bagi mengelirukan rakyat.

Pengerusi jawatankuasa itu, Mansor Ahmad, yang membuat laporan berkenaan di Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Setar pagi tadi berkata, pemaju menaikkan papan tanda itu yang mempunyai lakaran pelan surau baru dan ini merupakan satu provokasi yang boleh menimbulkan pertelingkahan dan mengundang kemarahan masyarakat Islam terutamanya anak kariah madrasah itu.

Mansor berkata, pembinaan papan tadi itu dipercayai tidak mendapat kelulusan daripada Majlis Bandaraya Alor Setar.

Terdahulu Mansor bersama kira-kira 50 jawatankuasa madrasah tersebut bertindak mengoyak kanvas pada papan tanda itu sebagai bantahan terhadap pihak pemaju dan kerajaan negeri. — BERNAMA




MTK
DALAM PAS DUK KENA BALA PUN MASIH TAK SERIK SERIK LAGI KA??NAK TUNGGU BALA APA PULAK DEPA NAK KENA LAGI LEPAS NI

1 comment:

gentingsena said...

orang pas mana suka bina surau, masjid lagi tak setuju, kalau ada pun surau yang dibuat masa Bn perintah. pas suka buat markas sana sini, dan mereka angkat jadi surau bulan penuh, boleh maki hamun orang umno... amat memalukan, siam pun tak seteruk mcm tu. MP dan adun pas tak sedar bahawa mereka ceramah kutuk umno, orang umno(adik beradik dgn.yb pas) terguris hati, ada yg menangis, kenapa jadi mcm tu, krn org umno yg tak adik beradik dgn yb pas mengutuk depa balik.. dapat jadi atas maki hamun org. lain. berdoalah agar pas kalah teruk pru13. aminn...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive