Thursday 27 March 2014

PANASS !!! STAFF TNB CUBA AJAR DS NAJIB DAN DS ROSMAH MENCARI #MH370




Aku tertarik dengan entri terbaru dari Blog Mazidulakmal.com tentang keperihatinan seorang kakitangan TNB yang mahu mengajar DS Najib cara bagaimana mahu mencari pesawat MH370 yang berakhir dilautan Hindi..

Cadangan beliau ialah mahu Ds Najib mengunakan kapal selam scorpene untuk mencari mangsa nahas.. dan katanya lagi "Beli mahal2 tapi tak guna buat apa".




Mungkin terlalu sibuk menjaga bekalan elektrik agar tidak terputus, staff TNB ini barangkali terlupa dengan kenyataan kerajaan bahawa Kapal Selam negara kita bukan untuk kegunaan SAR sebaliknya untuk bertempur.

Sebab itu Kerajaan Singapura menawarkan khidmat SAR Submarine mereka kepada kita..

Aku harap staff TNB ini banyakkan membaca sebelum mengeluarkan apa apa status yang boleh menampakkan diri tu kurang cerdik.

Sambung baca di SINI

34 comments:

Anonymous said...

Dia ni bongok, bukan tau apa pasal kapal selam.Langut langut naik (LLN, nama TNB dulu) sudah lah.

Anonymous said...


Ini yang dikatakan cetek ilmu, kurang pengetahuan...

Anonymous said...

Biar pi kat dia la.Dia baru belajar nak bagi komen kot.inilah bangsa kita kalau cetek ilmu dan menjadikan ceramah politik pkr sebagai sumber rujukan.banyak banyak belajar membaca bahan rujukan seperti majalah tempur.maaf ya

Anonymous said...

Ini pasti hasil termakan cerita2 di kedai kopi lah ...mamat ni percaya. Biasa le cerita2 yg ditokok tambah dengan rempah ratus fitnah...last2 aibkan diri sendiri. Simpati juga mungkin banyak itu ilmu yang dia tahu. Dia pun mungkin percaya dengan apa yg di dengar. Yang jahat mereka yang mulakan cerita ni.... sapa dia? Tian chuak ke kit siang mlm ...yg memang niat jahat.

Anonymous said...

Kan org da tahu kebodohan diri..... lain kali klau da bodo senyap je....bgape sen duit ko krajaan guna buat beli scorpene???

Anonymous said...

Patut pecat je... nampak sangat bodoh, macam mana boleh kerja dengan TNB.. pakai kabel apa... Ini lah masalah bila ambil orang tak ikut SOP, ... sepatutnya bila dah menjadi gunting dalam lipatan, patut buang aje... makan gaji buta, setiap dasar kerajaan akan di tentang, patutlah TNB makin teruk dari segi servis, yang tahu naik tarif... hujung tahun bagi bonus,.. tapi staff bongok bongok belaka....

Anonymous said...

Majalah tempur pon mslah dgan mklumat slap ada plak korea brda di asia tnggara..

Anonymous said...

Banyak sangat baca harakah..

Anonymous said...

Ramai anak muda sekarang bodoh macam Anwar Ibrahim. Anwar kata Daim bawa duit cash RM2 Billion dia orang pun percaya. Ternganga pulak tu. Tanya lah orang yang lebih mengetahui dulu sebelum sebar kat orang lain. Jangan jadi bodoh buat malu TNB saja.

Anonymous said...

malu wei...baik amik kain hijo putih ko cover sikit muka tu.
tak pun bak sini kepala ko tu aku flush sikit dgn pam tandas.


tontojr

Anonymous said...

Budak memang bodoh piang tak tau yang SAR yang combat.Kalau tolong membaca buku teknoloji bukan jadi logi najis.

Anonymous said...

Awat hang tak suruh kapai selam bengkok Nuar tulun buat SAR? Takkan pandai selam 4cm dalam juboq jantan & puki chinadoll saja?

Anonymous said...

kalau kita tengok budak ni betul betul Nampak sangat tak cerdik, kalau ikut cara kerja TNB dulu dulu, pergi kerja satu lori, yang byat kerja sorang dua, jadi budak ni dalam ketegori, panjat tangga atas sekali, seorang pegang tangga, lima orang lagi borak kosong hi ha hi ha kat bawah, jadi macam tu nasib budak ni,kena buli dengan media yang songsang.. belajor wei untuk jadi macam abang hi ha hi ha tu, kerja tak buat gaji dapat.

anti-LGBT & Dajjal said...

Ko ni betul lah cari nahas. Kalau ia pun nak bagi nasihat, pastikan fakta tu betul dulu. Dah tak pasal2 kena maki bodoh. Kalau 44 oang maki bodoh, jadi bodoh sungguh macam Bang Non aka B.A.B.I. poojaan hang tu...kahkahkahkah

Anonymous said...

Oi mamat hang kalau panjat tiang tnb jaga2 jangan nanti terjatuh sebab hang ni bengong sangat sbb hotak hang mudah d cemar oleh peliwat

Anonymous said...

biar la dia dengan komen otak yang da kena letrik tu. belajar pun x berapa nak pandai. terima kasih je la pada TNB kerana sanggup ambil budak otak senget utk kerja.malang la ko Wan, buat posting bengong. lain kali tanya orang yang cerdik cikit, jangan tanya dengan orang yang da kena letrik macam ko...

Anonymous said...

Rasanya Mamat ni dapat keja kat TNB pasal pak menakan ka atau sedara mara dia ada kerja TNB ni..pasai nya kalau dak silap la..nak kerja TM dan TNB kena ada sedara mara yang kerja kat sana..senang nak dapat...Tambah lagi kalau pak menakan dan sedara mara tu geng pembangkang..tu nah hai..pagi ni apply..petang dapat jawapan amik surat tawaran kerja..

Anonymous said...

budak ni mesti selalu kena buli masa mula keje TNB dulu ... selalu jugak pegang karen hidup ... yang 230 lain 440 lain .. kesian tul sampai terencat la otak

Anonymous said...

Wan ke WEh ni awal-awal menyeroh kaloh dah...kena serbu terus tutup FB..meme menate berok penakuk dia niiii rupenye..perangai mace berok terkinja-kinja ngagah ore dari jauh bila ore mari dekak lari lintang pukang..buktinya kat sini behhh...
https://www.facebook.com/WAN5588?fref=ufi..si penakuk "currently offline forever" lari lintang pukang..

Anonymous said...

En SA WAN..dulu itu SPM ada dapat berapa incik?..macam mana dapat kirja sama ini TNB incik SA WAN? Bapak incik ada kirja TNB ka? Kalu saya anak mau mintak TNB kirja en SA WAN punya bapak ka saudara boleh tolong ka? U mesti ada kabel dalam kan?

Anonymous said...

Tu kan pendapat peribadi dia...kenapa nak salahkan tnb??...sedara2 yg comment di atas cuba la rasional sikit

Anonymous said...

Pendapat peribadi melambangkan identiti....

Sekarang ni ada sindrom bangga jadi pembangkang di kalangan kakitangan kerajaan, badan berkanun, dan GLC.

Ketua Jabatan, ketua Pengarah dan CEO kena ambil perhatian. Yang jadi barah orang jenis macam ni. dengan komen mangkuk dia ni. seolah-olah TNB lubuk pembangkang.

Jadi cerdik la sikit bai, jangan baru balik cuti kat kelate...terus jadi tak cerdik sekali...ambo pun baru balik cuti sana. Agak-agak terasa hebat sangat ada baik berhenti kerejo TNB kelik kelate samo-samo majukan negeri. ada baiknya, banyak lagi shop lot kosong yang boleh buat niago.

Anonymous said...

buat malu betul..aku selaku ex-staf tnb pun malu dgn staf tnb mcm ni...
anyway x semua staff tnb bangang mcm dia...ramai lg yg bijak..tp biasa la..kekadang bende mcm ni leh rosak nama company..
tu sbb media sosial ni..terbaiknya jgn mention kompeni mana kita keje...

anyway keje tnb x susah..apply aje mcm biasa..ada sedara ke..xde sedara ke..masih leh dpt..aku penah keje HR TNB dgn 8 thn...even aku penah rijek 1 permohonan guna surat sokongan VVIP...dah mmg tak layak..xleh wat apa la...

-smh-

Anonymous said...

Hahahaha.. pasni pak jib ngan kak mah kau akan ajar kau cara cari keje baru plak... biau kau mampossss

Anonymous said...

Ini pendapat peribadi saya..

(1) Negara kita mengamalkan demokrasi dimana kebebasan bersuara.

(2) "what's on your mind" itu yg kita lihat sebelum kita menekan apa2 huruf dari keyboard komputer kita.. so apa yg sahabat kita coretkan adalah datangnya dari soalan tersebut...Tak salah kan jika itu yg mmg dtg dari fikiran dia ketika itu?

(3) Hanya kerana beliau bekerja TNB, nama TNB dikatakan dicemarkan. Kenapa mesti nama syarikat? Adakah syarikat yg mengajar pekerjanya berdisiplin? Adakah ini seperti kes dadah dan diambil tindakan tegas oleh syarikat tersebut kepada pekerjanya?

(4) yang mencemarkan nama TNB sekarang ini adalah BLOGGER tersebut yang menyebarkan maklumat yang tidak berkaitan dengan TNB.

(5) Diriwayatkan daripada Abu Hurairah ra. daripada Rasulullah saw., Baginda bersabda: “Sesiapa yang meringankan daripada seorang mukmin satu kesusahan daripada kesusahan-kesusahan dunia, Allah akan meringankan daripadanya satu kesusahan daripada kesusahan-kesusahan Hari Kiamat. Sesiapa yang memudahkan kepada orang yang kesempitan, Allah akan memudahkan kepadanya di dunia dan akhirat. Sesiapa yang menutup (aurat atau keaiban) seorang muslim, Allah akan menutup (aurat dan keaiban)nya di dunia dan akhirat. Allah sentiasa menolong seseorang hamba selama mana hamba itu menolong saudaranya.

Hadis Riwayat Muslim...

So pukir la sendiri. Adakah anda ingin mendedahkan aib orang atau menasihati org tersebut.

Anonymous said...

bila dengan sengaja mendedahkan aib sendiri perihal betapa banggangnya ilmu pengetahuan soal peralatan ketenteraan di tambah pula secara sinis menyindir orang yang lebih tua malah mungkin seusia dengan orang tua sendiri soal harga sesuatu peralatan ...

"Wahai orang-orang yang beriman! Jauhilah banyak dari prasangka, sesungguhnya sebahagian dari prasangka adalah dosa, Dan janganlah kamu mencari-cari kesalahan orang lain, Dan janganlah antara kamu mengata sebahagian yang lain. Apakah ada antara kamu yang suka memakan daging saudaranya yang sudah mati? Tentu kamu merasa jijik. Dan bertakwalah kepada Allah, sungguh Allah Maha Penerima taubat, Maha Penyayang"
Ayat 12 : Surah Hujrat

So pikir la sendiri. Jangan menyalahkan orang yang menyalahkan kamu bila kamu gagal mencari kesalahan orang lain.

Anonymous said...

Adakah kamu suka jika orang tua kamu membeli peralatan yang tidak berguna dan ianya hanya sekadar untuk dimuzium?

Mustahil kapal untuk bertempur tidak mempunyai radar pengesan. Jika tidak ada, bagaimana hendak melancarkan serangan mahupun untuk bertahan?.

Anonymous said...

anon 00:54
komen ko nampak macam bagus jer... boleh ko ceritakan apa "radar" yang ada pada Scorpene selain dari sonar ?
Kursk Rusia dulu pasti boleh diselamatkan kalo ko boleh ajarkan Rusia Navy,US Navy,Royal Navy camana nak gunakan radar pada submarine diorang kan .... hehehehe

Anonymous said...

setuju dengan Anon 28 March 2014 18:47

Kenapa BLOGGER tersebut mahu mengaitkan antara individu dengan syarikat?

Disini boleh dikatakan juga, BLOGGER tersebut memalukan Media Prima, kerana mengaitkan seseorang dengan syarikat yang tiada kena mengena dengan syarikat tersebut.

Adakah beliau mahu kes seperti Biker berulang kembali?

Anonymous said...

Anon 08:54

ak tak tau pape pasal menda alah 2.. tetapi jika tidak ada sebarang alat pengesan, apa guna beli? mmg utk muzium la..

Anonymous said...

09:47
bila dah tak tau .. tak payah la komen hantar muzium bagai ....
meh aku terangkan seringkas mungkin ...
1. submarine hak navy ada tu dari jenis "ATTACK SUB" bukan SAR sub
2. sonar(yg ko panggil radar) tu keje nya detech bunyi,vibration kapal permukaan atau sub musuh
3. sub diesel beza jauh dari sub nuclear dari segi kedalaman, jarak operasi, senjata bla bla bla ... pendek kata (hak panjang Nuar punya)macam kete Proton dgn Ferrari ... mahal,rumit untuk maintenance dan MERBAHAYA
belanja untuk 2x overhull ... boleh beli 1 sub baru !!
4. submarine diesel semua negara kat dunia ni cuma boleh selam maksima 350 meter ... kalo sub nuclear pulak lebih kurang 1000 meter .. berapa minima dalam lautan hindi bro ???
5. sonar biasanya diarahkan horizontal dan keatas ... yang kebawah ialah "depth sounder"( lebih la sikit dari 4 cm ... kurang lebih 500 meter dalam format 3D)
kalo ko boleh pasang sonar SAR kebawah kat attack submarine .... fuhhh kayo sakan lu bro .. USA/China/Rusia mmg cari orang cerdik macam lu

Anonymous said...

sebut pasal staff TNB memang buat aku bengang hari ni...team metering..dah la datang site aku tak buat appointment..apa salahnya sehari sebelum kau datang kau telefon aku dulu??? bila kau sampai site..kau call aku cakap kau dah sampai site..bodoh..kalau aku outstation pergi johor ke kuantan ke hari ni macam mana bangang!!! bila aku sampai site jumpa kau,kau nak marah2 kat aku pulak kau ingat aku anak kau ke bangsat!!! ..dah tua tapi bodoh..kimak..belum start kerja dah bincang hal duit kopi kau aka duit haram..haramjadah!!!!!

Anonymous said...

wei staff tnb...kerajaan beli submarine tu untuk anak2 bangsa kita belajar pasal submarine..mungkin suatu hari negara kita anak melayu kita boleh buat submarine sendiri..kau apa tau..tau mintak duit kopi je!!! geram aku hari ni!!!

Anonymous said...

banyak macai UMNO kat sini dok mengomen..bukan main nak mengajar orang supaya belajar sblm komen..tp diri sendiri tak selidik dulu diri tu dah cukup ilmu atau tak. kalau nak tau BN ni boros@pentingkan kroni sampai tahap mcm mana..tlg tanya staf kerajaan & GLC yg terlibat secara langsung dgn mgmt..jgn tanya low ranks..nnt dpt hampeh

orang yang makin byk tau..makin tunduk..makin susah nak keluar dari mulut..tap kalo skali terkeluar..bertubi2 dpt..pesan utk semua org & diri sendiri juga yg sentiasa khilaf

tqvm

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive