Monday 10 March 2014

KRONOLOGI TENTANG PESAWAT #MH370 YANG PERLU DIFAHAMI !! #PRAYFORMH370



1- Pusat Kawalan Terputus Komunikasi Dengan Pesawat

Pada jam 2.40 am, DCA (Jabatan Penerbangan Awam) melaporkan kepada MAS MH370 hilang dari radar.

2.41am, Pusat Kawalan Udara Subang cuba menghubungi MH370, tetapi tiada signal dari 'transponder' dan 'Squawk Box'.

2.46am, ALERFA (Fasa Amaran/ Alert Phase) diaktifkan. Tiada signal kecemasan dari MH370.



2.51am, Penerbangan Awam Vietnam mengaktifkan Fasa Kecemasan/ Distress Phase (DETRESFA)- keadaan di mana pesawat dipercayai memerlukan bantuan segera.

5.30am, Operasi Cari dan Menyelamat digerakkan. Negara-negara jiran dimaklumkan.

2- 239 Orang Di Dalam Pesawat

Daripada 239, 227 adalah penumpang dari 14 buah negara- 154 (China), 38 (Malaysia), 6 (Austrlia), 5 (India), 4 (Perancis) 3 (Amerika) dan 12 anak kapal kesemuanya dari Malaysia.

3- Operasi Mencari dan Menyelamat Besar-Besaran Dilancarkan

Setakat ini lebih 34 pesawat dan 40 kapal daripada 7 buah negara dikerahkan ke Laut China Selatan untuk mencari pesawat MH370.

Terkini Australia dan Amerika Syarikat turut menghantar bantuan aset seperti 2 pesawat PC3 Orions yang dilengkapi pengesan Sonar untuk mengesan sebarang objek dari pesawat.

4- Cuaca Adalah Baik Dan Selamat Ketika Kejadian

Menurut Jabatan Meteorologi Negara, cuaca di perairan Laut China Selatan pada jam 12.30 am hingga 3.00 am adalah baik dan selamat. Malah berdasarkan imej satelit Agensi Meteorologi Jepun tiada keadaan yang menyebabkan ancaman kepada MH370.

5- 2 Penumpang Menggunakan Passport Palsu

2 penumpang yang menggunakan passport Austria dan Itali yang dilaporkan hilang didapati membeli tiket dari China Southern Airlines menggunakan Thai Baht.

FBI tiba di Malaysia bagi menyiasat sekiranya ada unsur pengganas tetapi kenyataan awal menafikan adanya unsur tersebut.

PM DS Najib mengumumkan sistem keselamatan di KLIA akan dikemas kini sekiranya perlu.

6- Kmeungkinan Pesawat Cuba Berpatah Balik

Menurut Panglima Tentera Udara, radar tentera mengesan ada usaha pesawat MH370 cuba berpatah balik tetapi tiada signal kecemasan yang diberikan.

7- Tompokan Minyak Besar Dijumpai

Agensi Perlaksanaan Meritim Malaysia mengesahkan tompokan minyak sepanjang 16km dijumpai di perairan Laut China Selatan iaitu 37km dari kawasan terakhir MH370 dikesan.

Sampel telah diambil bagi tujuan pengesahan.

8- Objek Misteri Yang DIjumpai Bukan MH370

Kedutaan AS di Vietnam melaporkan objek misteri yang dikesan pihak Singapura100km dari perairan Vietnam adalah tidak berkaitan dengan MH370.

9- MH370 Cuba Menghubungi Pesawat Lain Sebelum Hilang

Menurut juruterbang pesawat MAS yang terbang 30 minit awal menuju ke Tokyo, terdapat hubungan komunikasi yang dilakukan antara kedua pesawat namun tidak jelas.

Ini berikutan arahan kawalan udara Vietnam yang meminta pesawat itu menghubungi MH370 selepas hilang dari radar.

10- Teori Kehilangan Pesawat MH370 Misteri

Kebiasaannya, pesawat masih lagi mampu menghantar sebarang signal jika berlaku apa-apa kerosakan ataupun terhempas.

Malah, sistem pengesan radar akan mengeluarkan signal jika terhempas dan sistem ini adalah kalis air.

Antara teori (tetapi tidak rasmi) adalah pesawat tersebut mengalami keadaan 'mengejut secara tiba-tiba yang menyebabkan tiada masa untuk menghantar isyarat kepada menara kawalan.'

11- Mengapa MAS Tidak Mengesahkan Pesawat MH370 Terhempas?

Setiap orang boleh beranggapan dan membuat kesimpulan begitu tetapi jika MH370 terhempas, di manakah bangkai pesawat itu?

Malah ini selari dengan prosedur di mana sebelum pesawat dilaporkan terhempas, serpihan atau bahan bukti perlulah dijumpai terlebih dahulu.

12- Mengapa MAS dan Kerajaan Lambat Melaporkan?

MAS dan kerajaan bukanlah agensi berita yang berlumba-lumba untuk menjadi yang pertama melaporkan.

Setiap maklumat perlu diperiksa kesahihannya berkali-kali kerana segala info daripada MAS dan kerajaan akan dianggap rasmi. Dan setiap kenyataan rasmi akan dipertanggungjawabkan oleh keluarga mangsa, kedutaan negara-negara dan orang ramai.

13- Mengapa Kerajaan Tidak Menggunakan Kapal Selam?

Kapal selam Scorpene [truncated by WhatsApp]
13- Mengapa Kerajaan Tidak Menggunakan Kapal Selam?

Kapal selam Scorpene Malaysia bukanlah bertujuan untuk operasi mencari dan menyelamat.

Singapura menghantar 'submarine escape rescue vessel' yang berbeza dengan submarine Malaysia.

14- Mengapa MAS Tidak Menghantar Pegawai Tertinggi Ke Beijing?

MAS telah menghantar 'Go Team' diketuai CEO Firefly, Ignatius Ong dan juga 94 kakitangan dan sukalerawan ke Beijing bagi memaklum dan juga membantu keluarga mangsa.

MAS akan membawa ahli keluarga mangsa yang mahu ke Malaysia selewat-lewatnya hari Isnin- bergantung kepada passport dan visa. Mereka yang sudah mempunyai passport diberikan kelonggaran dari kerajaan Malaysia berkaitan dengan visa.

MAS juga akan membuka Pusat Arahan Darurat di Ho Chi Minh dan Kota Bharu selepas lokasi pesawat MH370 ditentukan.

15- Mengapa MAS Tidak Menghentikan Penggunaan Pesawat Boeing 777?

Pesawat B777 adalah antara pesawat jarak jauh yang paling selamat dalam sejarah penerbangan dunia sejak dibina pada 1995. Tidak ada kejadian serius dalam masa 18 tahun kemudiannya.

Hanya pada Julai 2013 berlaku kejadian pada Asiana Air yang mengorbankan 3 orang.

Pesawat MH370 telah diservis dan diperiksa selamat 10 hari sebelum penerbangan.

2 comments:

Anonymous said...

Disyaki penglibatan CIA-Mossad yg. letupkan Twin Towers pd. 9/11 melalui kaedah 'Disintegration‘ - utk. menjatuhkan Islam dan MENJAJAH Dunia Islam yg. kaya minyak-gas, dengan amat BUAS dan KEJAM, bermula dgn. Afghanistan dan Iraq - lihat teori ex-CIA sendiri di http://www.presstv.ir/detail/2013/09/15/324167/excia-agent-911-lies-big-and-tragic/:

Ex-CIA agent: 9/11 lies bigger than already known

Sep 15, 2013

Many people including observers inside the United States have on frequent occasions called the September 11 attacks in New York an inside job.

Numerous theorists have spoken out over the past 12 years talking about the controlled demolition of the World Trade Center, Israeli complicity in the events, and many other issues.

Critics questioning the US version of the 9/11 attacks have indicated, among other things, to bombs and explosives planted at the World Trade Center that demolished the buildings, jubilant Israeli intelligence agents photographing the attacks, made-up phone calls from the planes, and a warning by the Mossad (the Israeli spy agency) one day before the attacks to Israeli Tower workers and occupants to stay away from the buildings.

A former CIA agent has also emerged with new revelations on the attacks, blaming the attack on the US intelligence apparatus.

Susan Lindauer talks about the CIA’s detailed knowledge of the time, target, and means of the 9/11 attacks over the months prior to the events.

“The lies are so much bigger than what you know and it’s so much deeper and it’s so much more tragic once you have the truth,” says Lindauer.

Her evidence shows how the World Trade Center buildings were brought down by controlled demolition. Lindauer explains how thermite bomb, “an extraordinary heat-reducing bomb” which “takes steel” and “creates molten steel,” with potential sulphur in it was planted at the buildings.

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Whole2th said...

MH370 went to Diego Garcia >>> Tel Aviv and became MH17

https://www.dropbox.com/s/dd81fppe9jge8c8/CC%2018%2B%20MH17%20is%20MH370%21.mp4?dl=0

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive