Sunday 9 March 2014

TIADA BANGKAI PESAWAT DI JUMPAI DI PERAIRAN VIETNAM #MH370 #PRAYFORMH370



Tentera Laut Vietnam telah mengesahkan bahawa tiada bangkai pesawat MH370 ditemui di laut selatan negara itu seperti yang dilaporkan sebelum ini.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang mengesahkan perkara ini, turut menafikan bahawa terdapat cubaan merampas pesawat tersebut.

Apabila ditanya sekiranya juruterbang pesawat tersebut melaporkan masalah teknikal yang dialami oleh pesawat sebelum ia dikesan hilang, Najib berkata ia hanyalah satu spekulasi.

“Setakat ini semuanya hanya spekulasi. Kita tidak seharusnya membuat sebarang spekulasi pada peringkat ini,” katanya semasa suatu sidang media di Hotel Sama Sama, KLIA hari ini.



Najib berkata oleh kerana peringkat pertama pencarian pesawat yang hilang itu di kawasan di mana isyarat terakhir diterima menemui jalan buntu, kerajaan telah mengambil keputusan untuk memperluaskan kawasan pencarian.

Najib berkata pencarian akan dilakukan ‘seluas mungkin’ dan kerajaan sedang mengkaji segala kemungkinan.

“Kita telah menambah bilangan aset termasuk 15 pesawat dari Tentera Udara Diraja Malaysia.

“Untuk memberi impak yang lebih bermakna, kita merasakan kerjasama dengan negara lain perlu dilakukan.

“Vietnam telah bersetuju untuk melakukan operasi pencarian di kawasan perairannya dan tentera udara Amerika Syarikat telah bersetuju untuk menghantar pesawat-pesawat mereka untuk operasi mencari.

“Singapura turut menghantar satu pesawat untuk membantu operasi mencari,” katanya.

Sementara itu, operasi mencari pesawat Malaysia Airlines yang dijalankan oleh pihak berkuasa Vietnam menemui dua tompok tumpahan minyak yang dipercayai datangnya daripada enjin pesawat Boeing 777-200 itu yang hilang sejak awal pagi Sabtu.

The Wall Street Journal melaporkan juruterbang pesawat yang menyertai misi pencarian itu menemui tompokan minyak masing-masing sepanjang antara 10 hingga 15 kilometer pada jarak 500 meter antara satu sama lain.

Tompokan minyak itu ditemui 140 kilometer ke selatan Pulau Tho Chu di pesisir selatan Vietnam, kata laporan itu memetik kenyataan kerajaan Vietnam yang dikeluarkan di laman web rasminya.

Sebelum ini, Pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata bahawa laporan media yang mendakwa pesawat Malaysia Airlines terhempas ke dalam Laut China Selatan kira-kira 120 batu nautika dari Kota Bharu masih belum dapat disahkan.

Sebuah akhbar Vietnam sebelum ini memetik kenyataan Laksamana Tentera Laut negara itu yang mengatakan radar tentera telah mengesan lokasi terakhir penerbangan MH370 itu iaitu di kawasan perairannya sebelum ia dilaporkan hilang.

Penerbangan MH370 itu terputus hubungan dengan Pusat Kawalan Trafik Udara di Subang pada 2.40 pagi Sabtu kira-kira dua jam selepas berlepas. Lebih 12 jam selepas kehilangannya, ia masih belum dapat dikesan.

Pesawat itu membawa 227 penumpang, dua daripadanya bayi dan 12 anak kapal. Ia berlepas dari KLIA pada 12.41 pagi Sabtu dan dijadual mendarat di Beijing pada 6.30 pagi.-www.astroawani.com

1 comment:

Anonymous said...

Jering Daily, Kem Luar diharap jgn. membenarkan perisik Amerika mahupun S'pura menyiasat - kerana CIA-MI6 dan perisikan S'pura dikuasai Mossad-ZIONIS! Baik panggil Kedutaan Russia utk. membantu - yg. punya pakar terkemuka dan bukan pengampu Barat-Zionis!

Saya syaki, kejahatan perampasan pesawat MAS kita ini, mungkin perbuatan CIA-Mossad, dgn. tujuan:

1. Menghuru-harakan China dan menambah kebencian pd. Islam/umatnya, oleh rakyat China dan Bukan Islam di M'sia serta seluruh dunia, kerana 'PENGGANAS' akan dituduh dr. umat Islam Xinjiang kononnya. Tengoklah tuduhan si BETINABANGKAIBABIDAP!

2. Maka, Malaysia dan China akan dipaksa utk. menerima kerjasama dari Barat-Zionis, terutamanya CIA dan MI6. dan inilah yg. dimahukan si PAP-DAPBANGKAI, yg. disyaki ditaja CIA-MI6-Mossad.

3. MAS akan dipaksa utk. bergabung dgn. syarikat Barat-Zionis - spt. sy. penerbangan Arab yg. telah di'Barat-Zionis'kan contohnya Emirate dan Etihad Airlines.

Saya juga berharap mana-mana pegawai k'jaan terutamanya yg. Islam/Melayu jgn. bagi lagi maklumat terutamanya di WhatsApp dan Facebook tentang maklumat peribadi yg. menyeluruh atau awam, terutamanya tentang tugasan diplomatik di luar negara dan dlm. negara juga. Facebk dan WhatsApp dikuasai Mark Zuckerberg, yg. disyaki antara Zionis plg. licik tapi plg. mrbahaya - yg. disyaki agen CIA-Mossad.

Semoga ALLAH SWT menyelamatkan penumpang MAS semua, INSYA-ALLAH, tapi memang sedih betul.

Makcik Sambal Belacan.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive