Monday 4 February 2013

PANASS !! PAS GUNA NAMA SEKOLAH KEBANGSAAN UNTUK CARI DANA PRU ??


hiasan

Pas dengan duit derma memang sukar dipisahkan..Dari dulu sampailah sekarang ni aktiviti mengutip derma adalah sumber pendapatan tetap pemimpin pemimpin Pas..Namun apa yang aku nak sampaikan ini memang satu berita mengejutkan..

Semalam aku dimaklumkan oleh seorang sahabat yang bekerja di sebuah Sekolah Kebangsaan dalam kawasan Kuala Kedah tentang aktiviti penipuan Pas terhadap sebuah Sekolah Kebangsaan..

Macam macam Pas lakukan untuk dapatkan dana PRU termasuk menjadikan Sekolah Kebangsaan sebagai mangsa..Aku difahamkan ada sekumpulan aktivis Pas giat melancarkan tabung derma untuk disumbangkan kepada Sekolah berkenaan kononnya pihak sekolah memerlukan bantuan kewangan, tapi yang menghairankan pihak sekolah langsung tidak dimaklumkan tentang hal ini..



Pihak Sekolah dapat tahu bila ada seorang lelaki datang untuk meminta surat penghargaan untuk diberikan kepada Kerajaan Pas atas sumbangan tersebut..Peliknya WANG DERMA itu satu sen pun tidak sampai ke pihak sekolah..Kenapa pihak sekolah perlu keluar surat penghargaan sedangkan pihak sekolah tak tahu langsung tentang hal ini..

Pihak pengurusan Sekolah mendakwa Sekolah Kebangsaan adalah dibawah kerajaan Pusat.. Mana mungkin sekolah suka hati minta sumbangan..

Jadi kemana wang derma tu hilang?? Dah takdak cara lain ka Pas nak cari duit sampai terpaksa guna nama sekolah?? Boleh tak Pas Kawasan Kuala Kedah jawab..Sebabnya yang buat tu geng geng Pas kawasan Kuala Kedah..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive