Monday 25 February 2013

EKSKLUSIF !! BONGKAR AKTIVITI PERLOMBONGAN KERAJAAN PAS KEDAH !! #PASKEDAHZALIM #TUKARKEDAH



Inilah kawasan perlombongan yang mencemarkan kawasan perkelahan yang satu ketika dahulu menjadi tarikan pelancong di Kedah..

Sebut saja Lubuk Tupah, ramai orang tahu apa yang ada disini..Dulunya pernah mengegarkan industri vcd cetak rompak apabila terdedahnya rakaman pasangan sedang disekodeng.. Namun kawasan perkelahan ini tetap menjadi tumpuan orang ramai dikala hari minggu..

Namun selepas kerajaan Kedah bertukar tangan, kawasan ini tidak lagi dikunjungi orang ramai kerana terdapatnya aktiviti perlombongan bijih besi secara besar besaran telah membuatkan kawasan perkelahan itu sepi tanpa pengunjung..

Aktiviti perlombongan ini juga mengakibatkan air terjun yang sebelum ini cukup jernih dan digilai ramai jurufoto untuk dijadikan antara spot Photoshot terbaik bertukar wajah..

Dari jernih bertukar menjadi berkarat


air terjun tupah yang jernih

kawasan tumpuan Photographer

air karat

anak sungai tidak dijaga

Kerajaan Pas Kedah lebih mementingkan keuntungan hasil bumi dari menjaga keindahan alam sekitar..Kawasan yang sepatutnya menjadi tumpuan pelancong seperti ini dibiarkan tanpa penjagaan yang sempurna..

Untuk membaca lebih lanjut tentang aktiviti perlombongan ini anda boleh klik link ini http://pisaukedah.blogspot.com/2013/02/eksklusif-lagi-projek-kerajaan-negeri.html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive