Tuesday 11 September 2012

PANAS !!! ARAH SPR UMUM JADI PM, ANWAR MENGIDAP PENYAKIT PSIKOSIS??


Sah Anwar ni dah mereng, Apa punya gila lah orang tua ni sampai terbawa bawa angan angan mat jenin sampai ceramah..Tu lah Kemaruk sangat nak jadi PM sampai tak sedar diri..

Baru baru ni ketika berucap di Taman Kosas, Ampang Anwar telah berkata;

“Jam 2.30 petang, saya akan hubungi Tan Sri SPR, (dan berkata) Tan Sri, saya dah dapat keputusan. Saya bagi peluang setengah jam, umum cara teratur dan telus. Kalau tidak, kita ambil tindakan serta-merta kepada seluruh pihak SPR,” tambahnya.


Pertama sekali, Anwar ni tuhan ke yang dia tahun dia sudah pasti jadi PM?

Keduanya, sejak bila saluran mengundi tutup pukul 2 petang ?? takkan pukul 3 dah nak kena umum Anwar jadi PM?..Memang gila betul Anwar la ni..Aku cuba mencari apa penyakit yang dihidapi Anwar dan hasilnya agak mengejutkan, penyakit Anwar kali ni tak ada kena mengena dengan pinggang tetapi Anwar mempunyai masalah gangguan saraf otak..


Selalunya mereka yang mengalami gangguan saraf otak atau penyakit psikosis mengalami perubahan yang amat ketara di dalam pemikiran, perasaan dan tingkah laku mereka. Kewarasan mereka juga terjejas.

Penderita akan berasa keliru dengan mengalami suara-suara ghaib berkomunikasi dengan mereka. Ia dikenali sebagai halusinasi. Mereka juga mempunyai kepercayaan pelik yang tidak dikongsi oleh orang lain dan menyebabkan reaksi melampau dari pesakit berkenaan. Ia dipanggil delusi.

Antara contoh delusi ialah - Mereka mungkin bercakap dengan merapu / mengarut dan berkelakuan aneh seperti bercakap seorang, ketawa atau marah dengan tiada bersebab.

Contoh psikosis yang sering dialami adalah:

-Schizophrenia: antara ciri utama ialah: halusinasi; delusi; kecelaruan pemikiran, kecelaruan pertuturan dan tingkah laku, restasi kerja mereka juga merosot dengan ketara.
-Kecelaruan manik-depresif (dwikutub): penyakit ini mengakibatkan mereka mengalami perubahan ketara dari segi emosi, mereka sering hilang kawalan dan menjadi terlalu gembira

Kalau dilihat pada koleksi gambar gambar Anwar sebelum ini, sudah ternampak sedikit bayang bayang bahawa Anwar mempunyai kecelaruan pemikiran yang ketara








Mungkin faktor umur dan keghairahan Anwar dalam segala jenis nafsu membuatkan ciri ciri beliau hampir sama dengan penyakit psikosis diatas..Kalau tidak mana mungkin Anwar sesuka hati bercakap pekara yang dianggap merapu..


MTK
bahasa mudah, Anwar dah gila..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive