Saturday 4 August 2012

KISAH BENAR !!! PENUNGGANG MOTORSIKAL MAUT TIDAK DIPEDULIKAN ORANG LAIN


SUMBER DARI FACEBOOK Abdin Xin Qin Violet

semalam aku berbuka dalam keta dI highway gurun.lepas berbuka aku drive dlm 100 meter aku nampak seseorang dah terbaring atas jalan..aku berenti tolong tapi ada aku ngan sorang lagi yang terlebih dahulu berhenti dari aku..aku tanya abg tu pasaipa dia kata dia nmpak berasap pastu dia tengok2 ada org terbaring atas jalan..aku pi tengok dia dah meninggal..

tak dak sapa pun peduli..aku ngan bader tu duduk kat dia hampir 15 minit baru orang mai..tepon 999 tak dapat..pastu aku tepon abang aku suruh call kawan dia yang keja polis bantuan..setengah jam ambulan mai..tapi depa tak leh amik sebab dah mati..pastu aku amik tepon dia call mak dia..dia org alor staq..org mergong..

sejam lebih dia kt citu baru polis mai..awat hampa lambat sgt..aku sedih sebab dekat motor dia ada baju raya baru beli..aku guna baju tu untuk tutup dia..apa2 pun Al Fatihah pada arwah.


MTK
KEPADA PENUNGGANG2 MOTORSIKAL DILUAR SANA BERHATI HATI LAH,MALANG SENTIASA TAK BERBAU..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive