Thursday 17 May 2012

KENAPA AMBIGA MINTAK TOLONG POLIS DAN DBKL ?? KENAPA BUKAN UNIT GANAS PAS??



Amacam ambingai la ni baru dapat rasa kan apa yang rakyat Malaysia lain rasa pasal perhimpunan bersih bersiri yang hang buat tu kan..?Itu baru sekumpulan daripada rakyat Malaysia yang tolak bersih tu buat..Bukannya majoriti lagi..

Baru buka satu kedai dah kecoh,masa bersih tu beratus kedai kedai kat KL tutup hang tak pernah fikir pun masalah depa.Haritu hang tabur pasir dalam periuk nasi depa.La ni depa buat la balik.



Tapi dalam kes ni mau pulak hang mintak tolong Polis dan DBKL,sebelum ni BELAGAK nak mampos dengan depa..La ni hang jilat balik ludah tu mintak bantuan depa..Awat tak mintak tolong skuad unit GANAS Pas yang tantawi cakap pakar dalam bidang mengawal keselamatan dan huru hara??Depa kan rela berjihad demi ambiga?


Polis dan anggota penguatkuasaan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) hari ini membuat rondaan di kawasan kediaman Datuk S. Ambiga di Jalan Setiakasih 1, Bukit Damansara di sini.

Tinjauan Bernama mendapati dua buah van DBKL dengan 10 anggota penguatkuasa itu berada di situ petang tadi, di samping kereta peronda polis yang kelihatan mengawasi kawasan tersebut.

Menurut sumber DBKL, mereka berada di situ hari ini kerana menerima laporan ada kumpulan tertentu mahu mengadakan pasar malam di kawasan tersebut, yang mana menyalahi peraturan disebabkan tiada permit.

Bagaimanapun setakat pukul 7 malam ini, tiada peniaga atau kumpulan tertentu berada di lokasi tersebut.

Ambiga merupakan Pengerusi Bersama 2.0, yang merupakan penganjur perhimpunan Duduk Bantar Bersih 3.0 di ibu negara 28 April lepas membuat laporan polis pada 10 Mei lalu setelah sekumpulan peniaga berhimpun dan membuka gerai burger di hadapan rumahnya sebagai tanda marah akibat kerugian susulan perhimpunan tesebut.

Ketua Polis Daerah Brickfields, ACP Wan Abd Bari Wan Abd Khalid berkata, kawalan polis di hadapan rumah Ambiga merupakan kawalan biasa bagi mencegah jenayah di kawasan perumahan itu.

"Bukan saja hal Ambiga, tapi hal biasa pun kita akan ronda," katanya ketika dihubungi Bernama.

Wan Bari ketika ditanya sama ada polis akan menahan individu yang mengganggu ketenteraman Ambiga, berkata: "Ia bergantung pada peruntukan undang-undang. Belum berlaku...kalau ada nanti, kita akan tengok peruntukan undang-undang."


Apa apa pun Terima kasih kat PDRM dan DBKL yang sudi membantu manusia yang belagak sombong sebelum ni,lepas ni kita gelakkan dia ramai ramai..

MTK
SIKAP SI KELING YANG BODOH SOMBONG

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive