Friday 13 June 2014

@MukhrizMahathir BUKA AIRPORT INTERNATIONAL DI KULIM DAN LALUAN UDARA BARU DARI A.STAR KE LUAR NEGARA #HanyadiKedah


Gambar DS Mukhriz ketika hadir di program taklimat SL1M

YAB Dato' Seri Mukhriz Tun Dr Mahathir begitu optimis untuk merancakkan pembanggunan di Kedah.. Terbaru beliau telah mencadangkan kepada kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak baru-baru ini untuk diperhalusi cadangan pembinaan lapangan terbang antarabangsa baharu di Kulim yang bakal beroperasi untuk kargo dan penumpang.

Lokasi lapangan terbang tersebut terletak berdekatan dengan Taman Teknologi Tinggi Kulim (KHTP) dan bakal dibina di atas tanah seluas lebih 600 hektar.



''Perdana Menteri sudah dimaklumkan perkara ini. Pembinaan lapangan terbang ini langkah terbaik untuk merancakkan sektor industri di negeri termasuk negeri-negeri di zon Utara,'' katanya selepas merasmikan program peningkatan Kerjaya dan Sukan Pegawai-pegawai Tadbir Negeri Kedah, Johor, Kelantan dan Terengganu di Dewan Seri Negeri Wisma Darul Aman..

Kedah kini mempunyai dua lapangan terbang iaitu Lapangan Terbang Sultan Abdul Halim (LTSAH) dan Lapangan Terbang Antarabangsa Langkawi.

Dalam pada itu Lapangan Terbang Sultan Abdul Halim (LTSAH) di Kepala Batas akan menjadi hab penerbangan terus ke Medan, Acheh, Langkawi, Phuket dan Kota Baharu yang dijangka dapat beroperasi dalam tempoh tiga bulan lagi.

2 comments:

Anonymous said...

SYUKUR ALHAMDULILLAH di atas cadangan BERNAS YB DS Mukhriz! Tapi harapnya biaqlah Airport ini serta dua sy. penerbangan baru di Kedah, akan melambangkan tamadun ISLAM TULEN; supaya umat ISLAM global juga dapat HAK utk. menikmati penerbangan, kembara dan pelancungan ISLAM, di NEGARA ISLAM ini. Tolong dirikan juga MASJID yg. INDAH dlm. Airport baru ni dan BERLAMBAK surau utk. kaum wanita/lelaki termasuk bilik-bilik air KHAS berasingan utk. lelaki/wanita, utk. mengambil air sembahyang! Yg. herannya banyak Dunia Islam tidak menyediakan kemudahan ini dan penumpang terpaksa mengambil air sembahyang di TANDAS! Mungkin lepas ini DS Mukriz boleh buat pula PELABUHAN yg. juga bercirikan tamadun ISLAM TULEN utk. “CRUISE-SHIP” ISLAM dlm. industri pelancungan!
Dan PADAN MUKA Air-aSIAL-GILAPELACURMINISKIRTMERAH/PuakSODOM, yg. makin KURANG AJAQ kat ISLAM/umatnya! Ini sebab rakan kongsinya termasuk si KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS (sebab itu MAS jgn. diswastakan)! Apahal pemimpin Islam kat NEGARA ISLAM ni, boleh biaqkan PELAYAN sy. penerbangan ni pakai skirt, dahlah pendek dan ketat, terbelah lagi; perangai pun LUCAH – memang mcm. sy. penerbangan PELACUR!
Lihat rakan kongsi Air-aSIAL dr. si KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS-GILA-SODOM menghina ISLAM/umatnya dgn. menghina DYMM Sultan Brunei kerana melaksanakan Hukum Hudud itu! Patutnya sy. Barat-ZIONIS DAJAL mcm. ni serta subsidiari syarikat penerbangannya termasuk di Malaysia ni, ni diHALANG dr. masuk Malaysia, Brunei dan mana-mana Dunia Islam! Bayangkanlah kalau NEGARA-NEGARA ISLAM Brunei dan Malaysia sertai TPPA – ini belum lagi, tapi si Kapir Barat-ZIONIS dah makin KURANG AJAQ, asyik nak masuk campur hal-ehwal ISLAM/umatnya di Dunia Islam!
Lihat di - http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Branson :

……In August 2007, Branson announced that he bought a 20 percent stake in Malaysia's AirAsia X.[25]...

Dan di - http://www.pinknews.co.uk/2014/05/03/richard-branson-announces-virgin-boycott-of-brunei-owned-hotel-over-stone-the-gays-law/ :

Richard Branson announces Virgin boycott of Brunei-owned hotels over ‘stone the gays’ law

Nick Duffy

3rd May 2014

…..Celebrities including Stephen Fry, Ellen DeGeneres and Sharon Osbourne have urged for companies to boycott the Dorchester Collection luxury hotel chain, owned by the Sultan of Brunei.

Branson has now added his voice to the calls, announcing a Virgin-wide boycott of the luxury hotel chain, which will take effect across his business empire.

He said: “No Virgin employee, nor our family, will stay at Dorchester Hotels until the Sultan abides by basic human rights.”

Earlier this year, the Virgin boss lobbied with business leaders against Uganda and Nigeria over anti-gay laws, and he also backed the Out4Marriage campaign in 2012….

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

Selama ini nak bawa anak-anak balik Kedah rasa cemas takut takda pembangunan. Alhamdulillah bila dengaq berita mcam ni rasa lega sikit.

Dgn masuknya pelaburan asing, jangan pula harga hartanah melambung diluar kemampuan kaum Bumiputra macam kat Penang. Perlu beri keutamaan kepada Rakyat kita dulu.

Syabas, rasa tak sabar nak tutup perniagaan kat Selnagoq bungkus segalanya dan balik kampung halaman mak ayah dan tok kami..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive