Monday 23 June 2014

ALHAMDULILLAH !! KALIMAH ALLAH TETAP MILIK UMAT ISLAM






Mahkamah Persekutuan sebentar tadi menolak rayuan Gereja Katolik terhadap keputusan Kementerian Dalam Negeri (KDN) yang melarang penggunaan kalimah Allah dalam mingguan The Herald.

Ketua Hakim Negara, Tun Arifin Zakaria yang mempengerusikan panel tujuh hakim mencapai keputusan majoriti itu, iaitu dari tujuh hakim yang bersidang empat menolak dan tiga menyokong. Keputusan muktamad 4-3.

Keputusan Mahkamah Persekutuan tadi bermakna keputusan KDN melarang The Herald guna kalimah Allah KEKAL. Gereja katolik tidak boleh merayu lagi.

Hakim-hakim yang bersidang hari ini terdiri daripada Ketua Hakim Negara Tun Arifin Zakaria, Presiden Mahkamah Rayuan Hakim Tan Sri Md Raus Sharif, Hakim Besar Malaya Tan Sri Zulkefli Ahmad Makinuddin, Hakim Besar Sabah dan Sarawak, Tan Sri Richard Malanjum.

Hakim-hakim lain ialah Hakim Mahkamah Persekutuan Hakim Tan Sri Suriyadi Halim Omar, Datuk Zainun Ali dan Tan Sri Jeffrey Tan Kok Wha.



Sementara itu, presiden badan bukan kerajaan (NGO) mahu semua pihak perlu akur dan menerima keputusan Mahkamah Persekutuan hari ini yang tidak membenarkan penggunaan kalimah 'Allah' yang dirujuk sebagai Tuhan dalam penerbitan mingguan The Herald versi Bahasa Malaysia.

Presiden Persatuan Peguam Muslim Malaysia (PPMM), Datuk Zainul Rijal Abu Bakar berkata masyarakat di negara ini tidak kira apa jua agama yang dianuti perlu menerima keputusan tersebut dengan hati yang terbuka.

"Alhamdulillah panel yang dianggotai tujuh hakim dan dipengerusikan Ketua Hakim Negara Tun Ariffin Zakaria itu membuat keputusan dengan majoriti 4-3 menolak permohonan gereja itu,"katanya.

Katanya dengan keputusan itu juga membawa implikasi bahawa tiada sebarang rayuan lagi yang boleh dilakukan selepas ini berhubung kes berkenaan.

Perkara yang sama turut diluahkan Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Datuk Ibrahim Ali yang berpendapat kes tersebut tidak harus dibangkitkan lagi.

"Kita bukan hendak bermusuh cuma hendak mempertahankan kalimah suci Allah dan berharap mereka menghormati agama kita seperti mana kita menghormati agama mereka," katanya.

Sementara itu, bekas anggota Parlimen Kulim-Bandar Baharu Datuk Zulkifli Noordin berkata keputusan itu juga mengukuhkan tindakan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) berhubung rampasan kitab Bible versi Bahasa Malaysia pada 2 Jan lepas.

Beliau yang juga merupakan seorang peguam berkata selepas ini, segala keputusan Jais sama ada untuk tidak memulangkan atau melupuskan kitab Bible tersebut boleh dirujuk kepada keputusan mahkamah pada Isnin.

Pada 2 Jan lepas, Jais menyerbu pejabat Persatuan Bible Malaysia di Damansara Kim, Petaling Jaya dan merampas 300 naskhah Bible dalam usaha membanteras penggunaan kalimah Allah dalam kitab itu yang didakwa melanggar Enakmen Ugama Bukan Islam (Kawalan Pengembangan Di Kalangan Bukan Islam) Selangor 1988.

3 comments:

Anonymous said...

SYUKUR ALHAMDULILLAH – tetapi sepatutnya, kes-kes berkaitan ISLAM/umatnya tidak dibenarkan sama sekali dibicarakan di mahkamah sivil (legasi si PENJAJAH Barat-ZIONIS) di NEGARA ISLAM pusaka nenek moyang kita ini! .Baiklah si Gereja Katolik jgn. nak tunjuk lagak kat Malaysia, NEGARA ISLAM ni, sedgkan dlm. sejarah berabad lamanya, sehingga ke hari ini, lihatlah bagaiman Vatican/Gereja-gereja/paderi-paderi Kristian terlibat dlm begitu banyak Genosid termasuk pembunuhan beramai /perogolan anak-anak kecil Bumiputera Canada iaitu First Nation peoples – lihat di http://www.whale.to/a/annett.html , HIDDEN FROM HISTORY, The Canadian Holocaust:Through the Canadian residential school system, the Christian churches along with state authorities, the judiciary, doctors and the police implemented a policy of genocide against the native population, by Rev. Kevin D. Annett, MA, MDiv; dan di http://itccs.org/2014/03/22/pope-jesuits-and-anglicans-refuse-to-deny-criminal-charges-made-against-them-trial-to-proceed-as-shocking-new-evidence-suggests-joseph-ratzinger-still-wields-power-at-the-vatican/ , Pope, Jesuits and Anglicans refuse to deny criminal charges made against them – Trial to proceed as shocking new evidence suggests Joseph Ratzinger still wields power at the Vatican – Ratzinger and others are named as members of a child abuse cult, Posted on March 22, 2014!

Bah. Pertama:

Tolonglah NGO-NGO Islam/Melayu ambil Tuan Haji Mahamad Naser bin Disa, Peguam Kanan Persekutuan, Ahli Lembaga Pemegang Amanah Dewan Amal Islami – (lihat di (http://www.bangkit.info/2014/06/ancaman-ancaman-terhadap-kedaulatan.html , Ancaman-Ancaman terhadap Kedaulatan Islam sebagai Agama Negara, Oleh: Mahamad Naser bin Disa) dan Tuan Hj Muzaffar Dato’ Hj Mohamad dan isteri, (Tun) Suzana (Tun) Hj Othman dari Pertubuhan Kesedaran Melayu (lihat di - www.khazanahbendaharaserimaharaja.com dan di http://www.pertubuhankemudi.com/ ) - sbg. Penasihat-penasihat ulung GABUNGAN badan GUAMAN-badan SEJARAH SUKARELAWAN, dlm. GABUNGAN NGO-NGO Islam/Melayu, kerana MUSUH ISLAM sdg. memutar belit undg-undg Syariah/Perlembagaan serta SEJARAH kita, dgn. amat rakus - terutamanya MENGEMBALIkan semangat Malayan Union-DAJAL yg. SEPARUH gagal dulu – yg. ASASnya, adalah utk. menghapuskan terus SEJARAH pemerintahan ISLAM/Melayu di Tanah Melayu ini, yg. diterajui Kesultanan Melayu, dan mengembalikan sepenuhnya legasi Penjajahan British-ZIONIS!

Sebab itu sekrg. si puak PENDATANG KAPIRDAJAL RASIS cuba memutar belit Perjanjanjian 1963, dan yg. terbaru perjanjian Persekutuan Tanah Melayu 1948 – PENIPUAN yg. dipaksa oleh PENJAJAH British-ZIONIS ke atas Kesultanan Melayu serta rakyat BUMIPUTERA Islam/Melayunya, utk. menghapuskan SEJARAH Tanah Melayu sbg. bumi ISLAM, termasuk dgn. menghapuskan terus KUASA EKSEKUTIF Kesultanan Melayu terutamanya berkaitan pemerintahan secara ISLAM, dan dlm. kuasa memberikan kerakyatan (maka sebab itulah BERJUTA pendatang Cina dan India diberi kerakyatan dgn. begitu mudah mengikut Perjanjian ini, yg. berasaskan undg-undg DAJAL, si British-ZIONIS “jus soli”).

Dan si PENDATANG KAPIRDAJAL RASIS juga sedg. MENIPU tentang SEJARAH kita, seolah YAB Allahyarham Tunku Abdul Rahman adalah satu-satunya Bapa Kemerdekaan, dan lebih berkuasa dr. Kesultanan Melayu, dan seolah beliau adalah ‘pencipta’ tunggal Perlembagaan Persekutuan, di samping memuja YAB Allahyarham Tun Hussein Onn sbg. PM yg. ulung kerana kononnya menyokong Tanah Melayu ini sbg. negara sekular – maka ini juga menafikan KUASA EKSEKUTIF turun-temurun Kesultanan Melayu, penglibatan Bapa-Bapa Kemerdekaan tercinta kita yg. lain, terutamanya YAB Allahyarham-Allahyarham Tun Abdul Razak Hussein serta Tun Dr. Ismail Abd. Rahman, serta KUASA EKSEKUTIF Kesultanan Islam/Melayu dlm. penggubalan undg-undg Perlembagaan yg. menjaga Kedaulatan SEJARAH ISLAM/umatnya mengikut WASIAT RAJA-RAJA MELAYU, yg. membuktikan pelansungan PERSEKUTUAN Tanah Melayu ini sbg. NEGARA ISLAM, berasaskan SEJARAH berzaman, bumi PUSAKA nenek moyang kita ini.

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

Bah. Kedua:

Lihatlah si PENDATANG Cina RASIS–BANGSAT ni, si pemuja Parlimen British-ZIONIS, yg. asyik begitu rakus MENIPU Tanah Melayu ini sbg. negara sekular melalui EvangeliSStarnya - dan asyik MENGHINA Islam/umatnya termasuk Kesultanan Islam/Melayu kita! Lihat di - http://www.thestar.com.my/Opinion/Columnists/On-The-Beat/Profile/Articles/2014/06/22/Way-out-of-line-The-statements-of-Datuk-Seri-Jamil-Khir-Baharom-the-Minister-in-the-Prime-Ministers/ , Way out of line!, by wong chun wai, June 22, 2014!

Dan lihat SEJARAH benar tentang KEDAJALAN Penjajah British-ZIONIS dan tujuan penubuhan “Malayan Union“, di - http://www.khazanahbendaharaserimaharaja.com/pembentukan-persekutuan-tanah-melayu-1948.html , Pembentukan Persekutuan Tanah Melayu 1948:

Malayan Union yang dibentuk secara rasminya pada 1 April 1946 merupakan penggabungan Negeri-negeri Melayu Bersekutu, Negeri-negeri Melayu Tidak Bersekutu dan Negeri-negeri Selat yang tidak termasuk Singapura, menjadikan 11 negeri semuanya, di bawah satu kerajaan pusat Ianya mengubah status semua negeri-negeri Melayu dari taraf pernaungan/perlindungan British kepada tanah jajahannya. Majlis Perundangan dan Majlis Mesyuarat Kerajaan akan diketuai oleh Gabenor British.

Dalam urusan pentadbiran negeri, seorang Residen British akan mengetuai Majlis Negeri. Raja-raja Melayu pula dihadkan kekuasaan masing-masing hanya kepada aspek keagamaan dan adat-istiadat orang-orang Melayu sahaja.

Buat pertama kalinya undang-undang baru telah diperkenalkan yang memberikan status kewarganegaraan kepada semua orang yang dilahirkan di Tanah Melayu dan Singapura, disebut sebagai JUS SOLI, serta pendatang yang tinggal di sana selama sekurang-kurang 10 tahun daripada 15 tahun sebelum 15 Februari 1942. Selain itu syarat kewarganegara Malayan Union adalah memperakui kesetiaan kepada Malayan Union dan tidak lagi kepada Raja-raja Melayu sebagaimana adat Melayu tradisional.......

..... selepas kegagalan Malayan Union......

Namun kerajaan British juga sama sekali tidak akan berkompromi dalam hal mengembalikan dasar pro-Melayu, iaitu Tanah Melayu untuk orang-orang Melayu sebagaimanya dasarnya sebelum Perang Dunia Kedua dahulu. Apapun kuasa British sedar bahawa walaupun Malayan Union telah terkubur dalam sejarah politik orang-orang Melayu, namun gagasan bangsa Malayan bersatu yang menjadi teras induk kepada Malayan Union telah dapat diberi nafas baru dalam bentuk penganugerahan kerakyatan kepada kaum imigran dalam perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu. Dan British tidak perlu menumpahkan darah sesiapapun demi mencapai cita-cita tersebut.

Realitinya Tanah Melayu kini tidak lagi menjadi milik tunggal orang-orang Melayu dan ini adalah kemenangan kuasa British yang muktamad.

Tetapi lihat bagaimana KUASA EKSEKUTIF Kesultanan ISLAM/Melayu, yg. mendaulatkan PELANSUNGAN turun temurun, PEMERINTAHAN ISLAM di Tanah Melayu ISLAM ini, adalah ASAS undg-undg Perlembagaan, di - http://www.khazanahbendaharaserimaharaja.com/melayu-islam-beraja-mib.html , 7 WASIAT RAJA-RAJA MELAYU:

Kami namakan dan kami panggil dia, bumi yang kamu pijak dan langit yang kamu junjung PERSEKUTUAN TANAH MELAYU (sekarang dikenali dengan nama Malaysia)....
Kami kekalkan dan kami jamin Kerajaan dan Kedaulatan RAJA-RAJA MELAYU memerintah negara ini
Kami isytiharkan ISLAM adalah Agama Persekutuan…..

Kami amanahkan dan kami pertanggungjawabkan kepada Raja-Raja Melayu untuk melindungi KEDUDUKAN ISTIMEWA ORANG MELAYU dan KEPENTINGAN SAH KAUM-KAUM LAIN. (Kemudian ditambah kedudukan istimewa anak negeri Sabah dan Sarawak).

Wasiat Raja-raja Melayu merujuk kepada 7 wasiat yang disampaikan semasa Raja-Raja Melayu menurunkan tandatangan persetujuan pembentukan Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu pada tanggal 5 Ogos 1957.

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

Alhamdulillah dgn kehendak Allah kita menang jugak akhirnya. Kejayaan itu bererti kita tidak hanya berjaya mempertahankan kalimah Allah tetapi yang lebih tepat kita berjaya mempertahankan akidah daripada di pengaruhi olih pihak gereja Keristian yang mengatakan bahawa Allah pun bolih ada anak seperti manusia dan haiwan. Satu pegangan yang terang2 SYIRIK yang pernah dipersetujui olih pemimpin tertinggi PAS dan masih lagi tidak di nafikan lagi sehngga kini olih pemimpin PKR khususnya Anwar Ibrahim. NAUZUBILLAH !!! Kaedah menggunakan "undang-undang" penghakiman manusia untuk memutuskan mana pihak yang benar atau sebaliknya di dalam isu kalimah Allah yg sangat berat ini memang akan mengundang ketidak puasan hati yg kronik kepada mana-mana pihak yang kalah. Buktinya pihak Keristian dan parti pembangkang sudah mula merancang untuk melaksanakan tunjuk perasaan yang bodoh-bodoh. Diharap kali ini janganla ada pengikut PAS dan PKR (Melayu Islam) terikut-ikut dgn gelagat pemimpin mereka yang sekiranya masih lagi buta dgn ajaran Islam yang sebenar.

Mengikut fakta sejarah juga apakah para ulamak kita sudah lupa bahawa Rasulullah sendiri pernah didatangi olih pendita Keristian Najran yang telah mencabar baginda untuk berdebat bagi menentukan agama mana yang benar diantara Islam dan Keristian? Kedegilan mereka yang dengan sombongnya menolak kesemua jawapan dan penjelasan yang telah diberi olih Baginda Rasulullah sendiri telah mengundang campur tangan Allah sebagaimana firmannya di dalam surah Ali Imran ayat 61:" Siapa yang membantahmu tentang kisah Isa sesudah datang ilmu (yang meyakinkan kamu), maka katakanlah (kepadanya): “Marilah kita memanggil anak-anak kami dan anak-anak kamu, isteri-isteri kami dan isteri-isteri kamu, diri kami dan diri kamu; kemudian marilah kita bermubahalah kepada Allah dan kita minta supaya la’nat Allah ditimpakan kepada orang-orang yang dusta.”

Apakah kita sudah lupa dengan pesanan baginda Rasulullah SAW yg mengingatkan kita sebelum wafatnya baginda supaya kita harus kembali untuk merujuk kepada sunnah Nabi dan Al Quran sekiranya wujud unsur-unsur kekeliruan di dalam ugama kita? Bukan kah ayat 61 di atas sudah menunjukkan contoh bagaimana untuk menangani kerenah orang bukan Islam yang kurang ajar terhadap ajaran ugama Islam?

Di sebabkan orang Keristian masih lagi tidak berpuas hati dan menyangka mereka di pihak yang benar. Maka para ULAMAK kita yang bijak pandai patut mengajak paderi-paderi Keristian ini dan juga semua pemimpin Cina DAP untuk melakukan MUBAHALAH. Biarlah Allah sendiri yang menentukan siapa kah yang benar. Kita sangat yakin dan percaya mereka ini sudah tentu tidak akan berani untuk melakukan MUBAHALAH itu kerana mereka tahu bahawa mereka MEMANG telah melakukan pembohongan BESAR apabila mereka menyatakan bahawa Allah pun bolih ada anak juga serupa manusia dan haiwan. NAUZUBILLAH !!!

Apa macam ada berani ke, Dr. Eu Hong Seng, Padre Pakiam? Tidak kah berani kerana benar ? Kalau pengikut Buddha, Sikh, Hindu nak join sekali di bawah K.Sudhagaran Stanley pengerusi NGO pro Kristian seperti Lawyers For Liberty untuk mendapatkan tempias laknat dari Allah silakan lah. !!! Kepada orang bukan Islam jangan lupa ajak Khalid Samad dan Anwar Ibrahim sekali untuk bermubahalah bersama anda semua !!! Biar seluruh dunia menyaksikan peristiwa bersejarah Malaysia yang bakal mendapat liputan peringkat antara bangsa.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive