Friday, 11 April 2014

PANASS !!! BIAQ BETUI CINABENG PENGKHIANAT NEGARA DI BERI SEMULA KERAKYATAN ?? @Zahid_Hamidi




Di laman laman media sosial dah heboh pasal kenyataan Menteri KDN DS Zahid Hamidi yang berbesar hati menyediakan karpet merah untuk menerima semula pengkhianat negara yang kini menjadi pelarian di UK..

Untuk makluman semua, pengkhianat pengkhianat berbangsa cinabeng ini sebelum ini merupakan rakyat Malaysia tetapi mereka memilih untuk mengoyak pasport Malaysia semata mata mahu menjadi warga UK kononnya hidup di Malaysia tidak sebagus UK.. Dikhabarkan pengkhianat pengkhianat ini juga berdemo ketika DS Najib mengadakan lawatan rasmi ke London sebelum PRU13 yang lalu..






Dan setelah mereka gagal untuk dapatkan kewarganegaraan UK.. Kini tersebar berita yang mendakwa Menteri KDN Zahid Hamidi dengan lapang dada menerima balik pengkhianat negara berbangsa cina ini pulang ke Malaysia..
Kira-kira 500 orang yang didakwa "tiada bernegara" (stateless) dari Malaysia yang tinggal di United Kingdom seharusnya menarik nafas lega apabila kerajaan Malaysia memberi jaminan untuk menguruskan kepulangan mereka.

Ia dilihat sebagai satu kejayaan kepada Ahli Parlimen DAP, Tanjung Ng Wei Aik yang begitu bersungguh-sungguh mahu menyelesaikan masalah kumpulan tidak bernegara itu, yang ada antaranya hidup dalam daif kerana tidak dibenarkan kerja di UK.

Kumpulan itu yang telah menyerahkan taraf kewarganegaraan Malaysia, dan kemudian memohon Taraf Kewarganegaraan Luar Negara British (BOC), setelah mempercayai ia adalah sijil yang laku digunakan di negara itu.

Ketika mendedahkan maklum balas yang diberikan oleh Ahmad Zahid dalam sepucuk surat (pada 3 April), Ng berkata, kerajaan Malaysia telah bersetuju menyediakan perkhidmatan imigresen bagi membolehkan mereka berada di Malaysia secara sah apabila pulang kelak.

Kementerian Dalam Negeri berkata, perbincangan dengan kerajaan British berhubung dengan rayuan pemegang BOC itu juga akan dilakukan.

"Sebuah kaunter khas akan diwujudkan di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) bagi membolehkan pemegang BOC melapor diri sebaik tiba di Malaysia dan mereka akan dibantu oleh pegawai imigresen di KLIA.

"Zahid berkata pemegang BOC itu akan diberi nasihat oleh atache imigresen Malaysia di UK, serta pegawai-pegawai jabatan imigresen di sini dan KDN," kata Ng dalam satu sidang akhbar.

Baca artikel penuh di SINI, dan rujuk SINI

Berita rakyat Malaysia jadi pelarian di UK

Beratus-ratus rakyat Malaysia yang 'mengoyakkan' pasport mereka dan berlepas ke Britain dengan kepercayaan mereka boleh menuntut hak kerakyatan negara tersebut di bawah undang-undang kolonial yang aneh, mendapati diri mereka sekarang tidak mempunyai negara dan terdesak.

Dee, seorang arkitek terlatih dari Pulau Pinang, Malaysia kini terpaksa bekerja sebagai pencuci pinggan di sebuah restoran Cina di tengah London - yang juga seorang mangsa berkata, 'hak kerakyatan di Britain bukanlah sesuatu yang nyata'.

"Saya telah menjadi seorang pendatang haram... sebenarnya lebih teruk kerana mereka sekurang-kurangnya ada negara untuk mereka pulang, tetapi saya tidak,'' katanya yang berusia 34 tahun kepada AFP.

Satu klausa undang-undang memberikan penduduk Pulau Pinang dan Melaka status Kerakyatan Luar Negara Britain (BOC) apabila Malaysia mencapai kemerdekaan pada tahun 1957.

Etnik Cina di dua negeri itu yang juga sebahagian tanah jajahan Britain di Tanah Melayu atau Malaya, yang sentiasa berhati-hati terhadap diskriminasi di bawah sebuah negara yang didominasi masyarakat Melayu Islam, diberi jaminan mereka boleh mengambil jalan keluar dengan menetap di Britain.- Sumber
Dalam perlembagaan negara sendiripun tertulis mengoyakkan pasport melalui perbuatan boleh dilucutkan kewarganegaraan.



Apa apa pun, aku masih menunggu kenyataan rasmi dari DS Zahid Hamidi... Jika pengkhianat ini diterima juga walaupun taraf kerakyatan mereka lebih rendah, aku harap DS Zahid letak saja jawatan menteri KDN..


7 comments:

Anonymous said...

Elok di beri saja Cinabeng utk memerintah Malaysia. Melayu bodoh!

Zul Hafizi said...

Kaum cinabeng yg bdoh,xrti brsykur dh bg mnumpang dduk pn xrti brsykur..sdar ckit bngse ko 2 xde ngare,ngare china pn xnk la ambik kaum korg sbgai rakyat...

Anonymous said...

Bahlol punya zahid hamidi,menteri samdol.

Anonymous said...

Apa boleh buat semuanya cina buat tiada tindakan kalau melayu mesti dah kena, hai nasib pemimpin-pemimpin Melayu yang sudah layu.

Anonymous said...

haram jadah betoi zahid!

dah bagi pass residen pada 3 orang pengkhianat ni rupanya....

http://taipanmaster.blogspot.com/2014/04/respon-zahidhamidi-tentang-1000-cina-yg.html

Anonymous said...

Macam tu jenis cina zahid nak bagi warganegara semula makin hancurlah tanah melayu ni

Anonymous said...

Bodoh zahid....mtk2 zahid dicelakakan...ingat benda main2 ker...melayu celaka....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive