Tuesday 5 November 2013

TAHIK !!! APA JENTERA PEMUDA @khairykj @AzwanBro BUAT DI #PRKSGLIMAU ?? LARI KETIKA BERPERANG ?? @NajibRazak



Hampir 2 minggu aku berkampung di Sg Limau bersama sama rakan bloggers yang lain untuk membantu jentera BN di sana.

Tapi apa yang aku sedih bila melihat Barisan Exco pemuda yang baru dipilih pada pemilihan kali ini GAGAL ketika di medan perang..

Semalam semasa hari pengundian, aku membuat rondaan di beberapa kawasan pengundian yang agak panas dimana tercetusnya provokasi melampau oleh pihak Pas seperti di Dulang Kecil dan Dulang Besar, Bukit Besar, Sg Dedap, Pekan Sg Limau, namun langsung tak nampak kelibat jentera Pemuda, baik Exco angkat, mahupun jentera jentera Pemuda yang lain.




Tengok gambar kat atas tu..provokasi melampau di Dulang Kecil..Ada nampak muka pemuda Umno?? Sekor pun tak ada..

Yang tinggal hanya jentera Wanita dan Puteri berhadapan dengan puluhan pemuda pemuda Pas..Sehingga ada diantara mereka cedera ditumbuk dan dibaling dengan objek keras.

Jadi aku tertanya tanya dimana jentera Pemuda?? Adakah kedatangan mereka di Sg Limau sekadar untuk menunjuk muka atau hanya untuk MENGEKORI Bontot pemimpin agar lebih dikenali??

Untuk Makluman semua Pemuda UMNO, PDM di Sg Limau hanya ada 19 PDM sahaja.. PDM ke 20 belum wujud.. Tapi aku dapat maklumat RAMAI Pemuda UMNO datang ke Sg Limau niatnya untuk ke PDM ke 20..Aku takkan tulis nama PDM ke 20 tu, bagi yang faham tu faham je la..

Kalau setakat datang nak tunjuk muka dan sebut SAYALAH EXCO PUM, baik tak payah datang..Buat semak jalan je.. Masing masing datang dengan kereta mewah.Tapi bila suruh buat kerja, hilang.. Ada yang nampak muka bila Boss dia turun di Sg Limau..Bila Boss dia balik, dia pun hilang..Macam tu ke Pemuda Umno??

Semalam salah seorang Exco Pemuda mengadu kat aku dia kata Boss no 2 Pemuda nak turun peruntukan kat bilik gerakan pemuda, tapi last last habuk pun takdak.. Aku pun malas nak cakap banyak.Sebab masa pemilihan haritu hangpa yang pilih orang yang tak reti buat kerja on field.. Bila jadi macam ni  terima je lah..

Sekali lagi aku nak ucapkan TAHNIAH kepada JENTERA PEMUDA UMNO di NEGERI KEDAH dan 3,4 orang EXCO daripada 20 EXCO yang bertungkus lumus bekerja untuk Parti dan tak lupa juga buat jentera Umno Wilayah yang diketuai oleh Bro Razlan..

Pesanan buat KJ dan Wan Bro, gerak kerja Lu 2 orang FAIL !!

Baca artikel pasal pemuda umno lari di medan perang di SINI ...


MTK
Pengajaran kepada semua pemuda, lain kali pilih orang yang tahu selok belok kerja bawahan ni..Bukan mat smart yang tak tahu apa bende..

6 comments:

Anonymous said...

Dah pilih kerana duit dan kepentingan diri.. Bkn parti.. Akar umbi yg bermatian mempertahankan UMNO.. Nasi dah jadi bubur.. PRU 14?.. Skrg pun dah bleh agak berakhirnya era UMNO.. Hilang juga melayu didunia ni..

Nakhoda Kuala said...

Assalamualaikum Bro,

Mohon linkkan Blog saya. Selamat Berjuang. Terima kasih.

nakhodakuale.blogspot.com

Anonymous said...

Azeez rahim punca kekalahan BN di Sungai Limau, Semuanya gara-gara susu basi yang diedarkan.. ni lah yang dikatakan "kerana nila setitik rosak susu sebelanga", orang macam azeez rahim ni patut ditukar ganti dengan yang lain..

http://no2azeezrahim.blogspot.com/2013/11/azeez-rahim-susu-basi-punca-bn-kalah-di.html

banggoi petai said...

PDM ke 20 tu namaanyaa Pukii Dannokk Mengemuttt... tu jaa tujuan jentera luar Pemuda umno mai Sg Limau. ...mai tempat orang belagak macam babi masuk pekan... tgok muka sekoq sekoq mcam nak telan orang. .. sapa nak bg undi. .. ptuihhh

Aku tak bodek KJ said...

Pemuda Umno termasuk mangkuk2 kat Pemuda palingt tak guna masa kempen PRK tempoh hari. Menghabiskan boreh saja...mentang mentang ini negeri dibawah pentadbiran Mukhriz, bukan Ghombau gamaknya. Nampak sangat semangat comraderie tahap paling palat.

Terkesima aku bila teman tanya jauh ker Danok dari Sg Limau sampai Pemuda tak sanggup berkampung kat kampung tu, konon tak happening!!!

bluk said...

ya,inilah pelapis yg dpilih oleh ahli umno sndr.so mcm mn ni.kalo aku kutuk puak2 ni satni adlah komen2 yg kata xdk jati diri la,lalang la,xsetia la.lembu2 kak jat pon,dy buat tebai muka ja turun kempen.kp umno??la ni dok ghenyih sakan la ngn geng2 dy dok pdn muka kn mukhriz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive