Friday 27 September 2013

SPEAKER DUN KEDAH PUN TAHU HORMAT KELUARGA ARWAH UST AZIZAN DARI TUAN BERAHIM TUAN MAN !!



Semalam aku menyiarkan kenyataan dari Ketua Penerangan Pas yang agak keterlaluan apabila tergesa gesa menyuarakan soal PRK di Sungai Limau, walaupun belum selesai lagi segala urusan jenazah Ust Azizan oleh keluarga arwah di sini..

Lain pula bagi Speaker Dun Kedah Datuk Md Rozai dalam kenyataannya akan menyerahkan surat kekosongan kerusi Dun Sungai Limau kepada SPR minggu hadapan bagi memberi ruang dan masa kepada keluarga Allahyarham untuk bertenang dan selesaikan segala urusan..



Selepas semuanya selesai baru Speaker Dun akan maklumkan kepada SPR berhubung kekosongan kerusi itu..

Disini sudah nampak sikap menghormati yang ditunjukkan Datuk Rozai kepada keluarga Allahyarham.. Bukan macam pemimpin Pas yang hanya memikirkan soal politik dari sifat kemanusiaan..

Pas sepatutnya berkabung sebagai menghormati Allahyarham Ust Azizan, dah selesai semunya barulah bicara soal PRK..

Tunjukkan sikit rasa hormat kepada arwah.

8 comments:

Anonymous said...

aku nak kata hang bodoh
nanti hang marah

tapi bodoh...
baca sirah..

macam mana ketika
kewafatan rasulullah

adakah abu bakar omar osman tak tau nak jaga hati keluarga rasulullah

apalah bodohh

nak komen pun nilai dululah

Anonymous said...

Spin lagi bro anon 15.00. Time kau punya salah ikut sirah. Inikan budaya kita Melayu islam Malaysia. Menjaga hati keluarga c arwah. Cuba yang upkan isu PRK tu Najib ke Muhayyidin. Berkokok kau sudah pasti...

farhan said...

kalau dia tak gesa pun memang speaker akan kemukakan pada spr. mmg dah keje dia. so tak payah awal-awal nak berkokok suruh buat PRK

Anonymous said...

Bro agak-agak la nak spin sirah pun.. Tak mengaji habis ka ?..

Selepas kewafatan Rasulullah S.A.W .. Satu majlis yang di hadiri oleh golongan Ansar dan Muhajirin telah di tubuhkan untuk melantik seorang khalifah untuk memimpin Umat Islam dan hasil perjumpaan itu telah melantik Saidina Abu Bakar sebagai Khalifah Pertama Umat Islam.

Apa yang jelas di sini perlantikkan Saidina Abu Bakar sebagai khalifah pertama adalah selepas kewafatan Rasulullah namun ianya tidak bererti perlantikan di lakukan di hari kewafatan Rasulullah S.A.W.

Dalam hal membabitkan Kematian Ustaz Azizan.. Ya memang perlukan penganti kekosongan yang di tinggalkan tapi perlulah selesai segala urusan pengebumian terlebih dahulu. Tak perlu la terburu-buru tentang urusan dunia sekiranya urusan kematian belum selesai.

Labu8455 said...

Anon 15.00 "aku nak kata hang bodoh
nanti hang marah" tapi memang hang BODOH - bodoh hang aku lebelkan pada tahap "mangkok jamban" (paham paham lah mangkok jamban tempat buang apa...)Rumusan nya kalau dah bangang tu lebih afdhal dok diam diam aje untuk kurangkan dosa.
Arasso !

Anonymous said...

Huhu, dia menggaji kat ostaz pas kot...

Anonymous said...

Mai pakat-pakat sedekah fatihah kepada arwah. Dia mantan MB Kedah kita. Tanah kubur arwah masih baru dan basah tak payahlah kita kalang kabut fikirkan PRK. Hormati keluarganya.

Anonymous said...

Kena kat depa mcm2 sirah dn surah yg akan keluaq!! Yg surah dn sirah tak keluaq adalah kes jubur dn spenda!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive