Thursday 26 September 2013

PANASS !!! EXCO KEDAH PAKAI PUNAHSIHAT 25% PAS ?? ROSAK ROSAK




Email yang dipetik dari blog Kedahkekl

Oleh Insan Pena

Kerajaan Kedah Wajib Ambil Peduli Pendedahan Ini
Siapa dibelakang isu lantikan Rektor KUIN?

Kenapa bukan calon dari bidang Pengajian Islam yang diletakkan?

Dah lupa pada janji anda untuk memartabatkan program asal KUIN?

Apa peranan Kementerian dalam mengatur Rektor KUIN?

Sejak bila perlu ada panel temuduga untuk jawatan tersebut?

Eh punyalah temuduga tengok-tengok calon yang dipilih tak ada Dr. Tak letak atau memang tak ada?

Rektor adalah bekas orang Kementerian. Temuduga oleh Wakil Kementerian. Tak pelik ke?




Apa pula peranan Sayuthi Sanusi dalam perancangan ini? Kenapa beliau ada semasa proses temuduga berlangsung? Kenapa perlu hadiri Sidang Dun sedangkan Jawatan beliau hanya Pengarah Hal Ehwal Akademik? Sepanjang hidup Sayuthi ni pernah ke UNDI BN? Siapa Mak Bapak dia? PAS ke UMNO?
Dato Tajul terlibat sekali? Apa peranan Dato Tajul? Selalu sangat bersama Sayuthi ni ada apa-apa ke? Tajul ni tak kenal siapa Sayuthi ini. Dia ni pendokong kuat Rektor lama dan Kerajaan lama. Dia ni PAS takok. Sayuthi ini adalah orang yang bertanggungjawab berkaitan Hal Ehwal Akademik dan selalu terlibat dengan pihak Kementerian. Adakah beliau terlibat dalam percaturan Rektor KUIN?

Orang PAS tukar baju UMNO terus tajul percaya. Sebelum PRU ni Tajul tak tahu ke isu KUIN? Jawapan dalam sidang DUN hebat. Terduduk pihak lawan. Tetapi sedarkah anda maklumat yang diperolehi itu dari siapa? Sayuthi hanya menyerahkan kepada anda sedangkan maklumat tersebut telah pun disampaikan kepada MB sebelum itu lagi.

Anda tak tahu isu KUIN tak perlu tunjuk pandai. Apa peranan Sayuthi dan Tajul dalam isu Fakulti Perubatan KUIN? Kenapa Mahsa diketepikan sedangkan mereka telah pun mendapat surat tawaran rasmi? Siapa dalang dari dalam Kuliah Perubatan KUIN? Kami tahu semuanya. Bersediakah MB Kedah untuk menjawab dan mempertahankan EXCO ini?

Rektor baru tapi pembantu dan pemandu Rektor tersebut, masih mengekalkan yang lama. Apa permainan politik yang cuba mereka mainkan disini? Bila orang tegur taknak dengar, jangan sampai KUIN rosak buat kali kedua!

KedahkeKL

Ya.. Aku memang ada dengar kisah mamat bernama Sayuthi Sanusi dalam KUIN nie, dan tahu keakraban dia dengan Exco Pendidikan yang bernama Tajul Urus yang aku tak sure sama ada terurus ataupun tidak.. Tapi yang aku tahu banyak benda yang dia lakukan bertentangan dengan pendirian YAB MB..

Aku difahamkan ada campur tangan dalam Falkuti Perubatan di KUIN.. Sebelum ini KUIN bekerjasama dengan MAHSA untuk uruskan Falkuti berkenaan, dan kini apa yang aku dapat tau EXCO mahu KUIN bekerjasama dengan Allianze University College of Medical Sciences (AUCMS) sedangkan AUCMS tidak pernah datang mempersembahkan proposal mereka untuk bekerjasama dengan KUIN..

Seeloknya Tajul siasat dulu orang yang duk kapit rapat dengan dia la ni.. Bukan apa ramai yang duk perati tingkah laku orang orang berkenaan..


3 comments:

Anonymous said...

Ya..

Unknown said...

Bertanggungjawab..

Unknown said...

Salam.Dulu semasa Saiyyid Aqil jadi Rektor,puak2 nie tak puas hati.Jamil pun depa jugak yang hentam siang malam,pagi petang,senja dan subuh.Mai Datuk Yusuf ni pun depa tak suka.Aku ingat angkat BABI jd rekturrrr baru depa puas hati kut.Sapa ja yang kerja kuat,berpotensi nk memajukan Kuin pasti puak2 ni hentam.Apa punya manusia.Cukup2 la.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive