Wednesday 10 July 2013

PANASS !!! MENTERI KDN @Zahid_Hamidi VS MP PUCHONG BUKAN KAKI GADUH ??


Jangan marah bro, nanti kena jual

Sidang Dewan Rakyat semalam riuh rendah apabila MP Puchong Gobind anak Karpal Singh cuba mengheret kes anak guamnya ke Dewan dengan menyoal Datuk Seri Zahid tentang laporan polis yang dibuat oleh anak guamnya terhadap beliau tidak diambil tindakkan.. Gobind meminta DS Zahid menjelaskan kenapa beliau tidak diambil tindakkan..

Gobind cuba memutarbelit fakta sebenar dengan mendakwa kes DS Zahid satu kes jenayah serius dan cubaan untuk membunuh..Namun semua tuduhan itu dapat dipatahkan oleh DS Zahid semasa membalas balik dakwaan yang dilemparkan oleh Gobind..

DS Zahid dalam jawapannya mempersoalkan tindakan Gobind dalam membangkitkan isu berkenaan kerana MP tersebut merupakan peguambela dalam kes berkenaan dan ada kepentingan terhadap orang itu (anak guam). Sedangkan siasatan telah dilakukan ketika itu kes ini bukan kes jenayah tetapi kes sivil.



Amir Bazli, 39, pada Ogos 2007 memfailkan saman ke atas Zahid dan mendakwa menteri itu menumbuk muka beliau dalam satu kejadian pada Januari 2006. Tengok, tarikh dia kena tumbuk, dan tarikh dia fail saman.. Kenapa ambik masa sampai 1 tahun 8 bulan baru nak bertindak..??

Aku nie taklah pandai sangat dalam profesion guaman ni tapi aku nak tau jugak sejak bila kes saman menyaman nie termasuk dalam kes jenayah ?? Sekarang kes ini antara anak guam Gobind dan DS Zahid bermakna Loyer vs Loyer bukannya Loyer VS Pendakwa Raya kan ?? Jadi memang betullah Kes ini kes sivil... Takkan DS Zahid nak cerita kes sebenar dalam Dewan Rakyat ??

Kalau Gobind nak tunjuk hero, tunjuklah dalam Mahkamah, bukannya menyoal kes yang dibelanya dalam Dewan Rakyat.. Lagi satu tak payah la Gobind nak melenting bila dituduh kaki gaduh atau kaki pukul..Kalau tak dak angin, masakan pokok boleh bergoyang kan?? Tak caya tengok gambar kat atas tu.. Bila dia tuduh orang lain boleh, tapi kalau tuduh dia salah ? Memang spesis bacul jugak loyar kaki spin ni..




Bagi aku kes nie melibatkan maruah keluarga DS Zahid..Ya la, orang tu sampai sanggup guna ilmu hitam, ubat guna-guna untuk menculik anak perempuan beliau. Bapak mana tak marah?? Tapi Memandangkan si pemakan penumbuk DS Zahid dah saman, maka eloklah cerita kes ini didedahkan dalam Mahkamah.. So kita tau sapa yang betul sapa yang salah..

1 comment:

Anonymous said...

org ramai dah tau jln citer sebenar.. zahid berani tegas.. org mcm ni boleh jadi ancaman kat pembangkang.. kena pulak zahid ketua polis nak gubal undang baru mcm ISA.. tu dia org bagi tekanan.. mcm rba modus beri tekanan buli caci maki hina dlm internet.. yg dituju ke umno melayu islam... ni beri tekanan dlm parlimen.. kita melayu umno kena beri sokongan kuat ke zahid..

tapi satu perkara yg kita perlu ingat.. jika ada kes wajib lapur kat polis.. makna ada aduan secara bertulis.. kata maaf atau memaafkan itu kemudian.. perundangan kita byk putar belit.. nanti penjenayah atau yg buat salah yg untung. Yg dianiaya yg bersalah atau dituduh salah..

Sesiapa yg mainkan isu ini tdk mustahil anak lelaki atau perempuan mereka akan hadapi yg sama.. mcm mana anak nuor??????

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive