Thursday, 6 June 2013

PANASSS !!! NAMPAK SANGAT BELOGER PAS KEDAH NI BODOH TAK BOLEH DI AJAR !!! @MukhrizMahathir #5Tahun3Bilion







Seronok tengok kelaku kelaku beloger Pas Kedah sekarang ni yang tak sudah sudah menyerang YAB Menteri Besar.. Sudah menjadi lumrah mereka. Apa saja kenyataan yang keluar mesti diputarbelitkan. Terbaru tentang kenyataan YAB Datuk Paduka Mukhriz tentang kerugian yang perlu ditanggung kerajaan bagi pembinaan kompleks KUIN di Kuala Ketil bernilai RM 330 juta.. Mereka menuduh YAB MB menganggap pendidikan satu beban..

" Ibarat mencurah air kedaun keladi " yang dimaksudkan YAB MB bukan pasal pendidikan satu beban tapi tak mau ulang pekara yang sia-sia atau merugikan seperti apa yang dilakukan oleh PAS.. Pembinaan KUIN di Kuala Ketil adalah satu pembaziran dan memang pun kompleks KUIN tu tidak mendatang keuntungan kepada Kerajaan Negeri.. Sebabnya sekarang ni Kerajaan Negeri kena bayar balik hutang sebanyak RM 46 JUTA setahun selama 15 tahun kepada bank..Jumlah keseluruhan termasuk bunga berjumlah RM690 JUTA..

Lagi satu KUIN kan dah ada pusat pengajian di Taman Wira Mergong yang semua fasiliti lengkap, kemudahan sedia ada sekarang ni bak kata orang tip top.. Hostel ada, rumah sewa banyak, Masjid dekat, kedai stationary ada, kedai makan ada, stesen bas dekat.. Susah nak dapat kawasan strategik macam di Taman Wira.. Jadi buat apa nak bazir perlu ada kompleks KUIN yang baru ??

Pas kan jenis parti yang tak mau dengaq nasihat orang dan  rakyat bahkan suara ahli sendiri pun tidak dipedulikan sebab tu YAM MB kata jangan ulang pekara sia sia..

Bagi aku, KUIN SEBELUM Pas memerintah bukan satu beban, KUIN ketika itu merupakan Institusi pendidikan berteraskan Islam paling GAH di kawasan utara, malah terkenal diserata dunia..Kalau tidak, takkan pelajar dari luar negara datang berduyun duyun semata mata untuk belajar di KUIN atau nama dulunya Insaniah...??

Walaupun KUIN ketika itu (zaman kerajaan BN) tidak mempunyai banyak kursus ditawarkan, kalau tak salah ada 7 proram, namun kemasukkan pelajar cukup memberansangkan sehingga melebihi 1000 orang pelajar.. Dari situ KUIN dapat menjana pendapatan..

Sejak Pas mengambil alih KUIN, mereka menambah bidang pengajian dari 7 ke 40 program.. Bermakna bilangan Dekan, pensyarah dan kakitangan terpaksa ditambah tetapi malangnya kemasukkan pelajar tidaklah banyak seperti dizaman BN dahulu dan majoriti pelajar yang berdaftar lebih memilih 7 program awal untuk menyambung pengajian..

Hampir kesemua program baru yang diperkenalkan di zaman Pas tidak mendapat sambutan...Ada program hanya mempunyai seorang pelajar..Bukankah itu satu kerugian? Walaupun tiada pelajar, gaji gaji kakitangan ini perlu dibayar setiap bulan.. Itu belum termasuk gaji CEO CEO anak syarikat Insaniah Holding mencecah 50 ribu sebulan..

Cuba bandingkan peruntukkan yang disalurkan oleh kerajaan BN dahulu dan ketika Kerajaan Pas.. Zaman BN dulu RM 9 juta paling tinggi pernah diberikan, dengan peruntukkan 9 juta itu Insaniah mampu menguruskan perbelanjaan tanpa sebarang masalah.. Di zaman kerajaan Pas pula sebanyak RM 20 JUTA diperuntukkan NAMUN jumlah itu TIDAK CUKUP dan BEKAS REKTOR si JAMIL TERPAKSA meminjam WANG dari anak anak syarikat kerajaan negeri yang lain bagi menampung perbelanjaan.. Itu belum termasuk hutang yang dipinjam dari syarikat syarikat BALAK..

Pas lah yang menyebabkan KUIN dan kewangan kerajaan musnah.. Mereka gila menebang balak dihutan untuk menampung perbelanjaan kerajaan SEBAB semua projek pelaburan yang dibuat oleh kerajaan rugi berpuluh puluh juta ringgit..

Kalau tidak, takkan hutang yang ditinggalkan oleh Kerajaan Pas kepada kerajaan BN mencecah 3 bilion ringgit?

Banyak najis najis tinggalan Pas yang terpaksa dicuci oleh YAB MB.. Memang jijik kerja jahat mereka..Satu lagi aku sarankan kepada YAB MB supaya membersihkan wisma dari parasit parasit yang ditanam oleh Pas.. Kalau boleh cuci dengan Clorox tak pun Dettol.. Kalau ada yang ketegaq tu pakai asid atau soda..

Aku setuju jika ada cadangan agar kompleks KUIN di Kuala Ketil di pajak atau disewa beli kepada pihak pihak IPTA atau IPTS yang lain, dari situ Kerajaan negeri sekarang dapat melunaskan hutang yang ditinggalkan oleh kerajaan Pas selain dapat menjana pendapatan kerajaan..

Kekalkan KUIN dikampus lama iaitu di Taman Wira Mergong kerana kemudahan fasiliti yang sedia lengkap memudahkan para pelajar dan kakitangan..

4 comments:

AHMAD PAZIL MD ISA said...

kepala hotak hangpa la....... ada ka suruh mahasiswa duduk balik kat Mergong tu. pemimpin2 suruh dok istana, suruh duduk tempat hebat, mai dekat rakyat suruh duduk tempat sempit tu.

Anonymous said...

kepada Ahmad Pazil, apa citer pulak dgn sekolah2 pondok2? pemimpin korg ada bagi peruntukkan untuk keselesaan mahasiswa pondok?

Anonymous said...

Ahmad pazil tahu ke yang kuala ketil tu akan jadi beban 15 tahun kepada kerajaan kedah? Kuin hutang pun banyak. Kroni pun banyak depa tanam.

Anda Tahu X !!! said...

kepada AHMAD PAZIL MD ISA, hang xtaw pa dok diam.. rosak kedah...naseb 1 penggal ja.. adoii..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive