Wednesday 31 October 2012

TERPANASS !!! SIAPA CEPAT DIA DAPAT " MAID INDON UNTUK DI JUAL "




Macam macam cara dibuat oleh ejen ejen pembekal dan pengimport pembantu rumah baru dan terpakai di Malaysia..Sebab apa aku cakap baru dan terpakai ?? sebabnya pengalaman yang aku dan beberapa saudara mara lalui pasal pembantu indon ni..

Setahu aku iklan iklan macam ni memang dibuat oleh rakyat indonesia yang pernah bekerja sebagai pembantu rumah  dan sudah tinggal lama di sini..Selalunya iklan iklan ini untuk membantu rakan senegara yang mencari kerja sebagai pembantu rumah sama ada baru datang atau lari dari majikan..

Nama Rubini tu pun dah tau nama Indon

Harga yang ditawarkan pula bukan bergantung kepada kecekapan amah tersebut tetapi wang pampasan sebab menjaga makan minum rakannya sebelum ini yang tidak bekerja dalam tempoh tertentu..

Kebanyakkan amah yang diberi semuanya tidak mempunyai dokumen yang lengkap disebabkan lari dari majikan sebelumnya atau sememangnya KOSONG..

Aku harap Kementerian Sumber Manusia tak perlu nak melompat sebab nak jaga hubungan baik Malaysia dengan Indon sebabnya rakyat INDON kat Malaysia yang suka buat masalah..

Wartawan kat sana pulak memang suka mensensasikan isu jika melibatkan Malaysia..Kerana ada pihak sengaja memburukkan nama Malaysia disana..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive