Monday 2 January 2012

PAS BONGOK !!! JAMIL KHIR BAGI BETIS IDRIS AHMAD NAK PAHA PULAK





PAS mahu Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom menjelaskan beliau berada di golongan 'asnaf' mana yang membolehkan beliau meminjam wang zakat membayar kos guaman.

AJK PAS Pusat, Idris Ahmad berkata, penjelasan tersebut sangat ditunggu rakyat ekoran tindakan tersebut didakwa mencetus kekeliruan dikalangan umat Islam.

"Rakyat sedang menunggu penjelasan, asnaf mana yang membolehkan beliau meminjam wang zakat? Apakah kedudukan beliau sebagai Gharimin (orang yang berhutang)? Faqir miskinkah? Fisabilillahkah?,Muallafkah?," soal Idris.

JAWAPAN DARI DATUK SRI JAMIL KHIR


Beliau berkata wang yang digunakan bagi pembayaran kos guaman beliau dalam kes tuntutan qazaf Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim bukannya daripada wang zakat Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP) tetapi dana khas yang disalurkan kerajaan untuk pembayaran yuran guaman.

"Setiap tahun kerajaan bagi bajet kepada MAIWP dan tahun ini RM700,000 diperuntukkan untuk tujuan pembayaran contohnya kes perebutan jenazah, kes libatkan saudara baru, isu murtad yang dibawa ke mahkamah, kita pakai duit ini lah," kata.

Beliau berkata demikian bagi menjelaskan dakwaan penyelewengan wang zakat MAIWP bagi pembayaran kos guaman beliau, Pengarah Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) Datuk Che Mat Che Ali dan Ketua Pendakwa Syarie Wilayah Persekutuan Shamsuddin Hussain dalam kes qazaf itu.

"Saya rasa amat tidak wajar seorang Muslim dan saya rasa yang bercakap ini pun banyak Muslim. Dia patut selidik dan kena rasa takut pada fitnah dan pembohongan yang bukan setakat habis di dunia tapi balasannya sampai di akhirat," katanya.


MTK
LEBIH BAIK OSTAD IDRIS AMBIK KISAH PASAI MADRASAH SALIHIAH YANG NAK KENA ROBOH OLEH REJIM PAS KEDAH TU.TOKSAH DUK KISAH PASAL DUIT ZAKAT TU,SEBAB DS JAMIL DAH JELASKAN SEMUA DARI AKAQ SAMPAI KE POKOK SEKALI.

3 comments:

Anonymous said...

pas BONGOK...idris BUNGOL...

Anonymous said...

Tu la...Deris ni bodo piang. Pakai kepiah putih pun kalau hati busuk macam bangkai babi, tak guna juga.

Anonymous said...

dah dibayar pun duit tu. lagipun geran kerajaan la, bukannya duit zakat! suka belit la ostad@ pas nih! Islamik la tu?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive