Thursday 5 January 2012

PANAS !!! PEWARIS TANAH WAKAF MADRASAH SALIHIAH SUDAH BERSUARA !!!





UNTUK MAKLUMAN, TANAH TAPAK MADRASAH SALIHIAH, DIWAKAFKAN OLEH KETURUNAN HAJI SAADI berasal dari YAMAN, ANAKNYA HAJI JAAFAR (1830-1910) pernah MENJADI MUFTI KEPADA SULTAN KEDAH. NAMA SALIHIAH Diambil sempena nama salah seorang anak Haji Jaafar. Nama anak HAJI Jaafar yang seorang lagi SOFIAH telah diabadikan pada TAMAN SOFIAH JALAN KUALA KEDAH.

Anak LELAKI kepada Haji Jaafar iaitu Haji Mohd Saad hasil perkahwinan Haji Jaafar dengan Siti HAWA pula pernah menjadi Guru Agama di Istana Sultan Kedah dan sehinga kini waris berkenaan sudah masuk ke generasi ke 8, dan mereka semuanya sepakat untuk berjihad pertahankan tanah wakaf khas ini.

Syed Razak Syed Zain dan Dato Lat Shariman adalah atara waris dari susur galur keturunan Saadi ini menerusi jurai perkahwinan. Setelah dibelek buku salasilah keluarga Saadi, Mahfuz Omar tak dak pun dalam senarai.. Si Mahfuz ni anak Mamak Penang kot mai mana pun taktau, dari Madras atau Kerala kot.

Jadikan sejarah sebagai panduan, bukan nafsu sebagai ikutan.

EKSKLUSIF DARI TEAM MEDIA KEDAH

1 comment:

Anonymous said...

Lawak la memang Mamfus tak dak dalam senarai. Tak tau la dia ni masa kecik2 orang kutip tepi jalan kot... tu yang tak berapa cerdik sikit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive