Thursday 12 January 2012

PANAS !!! NIK NAZMI BAKAL AHLI PARLIMEN KANTOI LAGI

kenyataan media

MTK tak mau cerita panjang lebaq pasal isu zakat ni,mufti pun dah keluar kenyataan balas(boleh baca laporan lengkap seperti diatas.

Cuma MTK nak tambah sikit ja lagi penerangan daripada kenyataan tersebut

wang zakat untuk kos guaman dikategorikan dalam bab asnaf fisabilillah. Penjelasan Mufti Wilayah di atas pada 9 Jan 2012.

tabung khas ini sudah disediakan sejak 1993 untuk kegunaan kos guaman atau kes mahkamah yang melibatkan tuntutan jenaza mualaf yang dituntut oleh keluarga bukan islam dan lain lain kegunaan mengikut keperluan.



Nik Nazmi dan Pakatan sengaja memburukkan Menteri di jabatan perdana menteri kerana mereka tahu kos bayaran guaman ini melibatkan perbicaraan antara Anwar Ibrahim dengan Dato Sri Jamil Khir serta MAIWP dalam kes tuntutan Qazaf

Jawapan yang mereka terima di Parlimen oleh Datuk Dr Mashitah pada 21 Jun 2011 tidak begitu tepat,mungkin kerana pegawai yang membuat teks ucapan tersebut tidak begitu arif dalam hal ini.

jadi pembangkang mengambil kesempatan untuk menghentam Menteri di jabatan Perdana Menteri mengatakan bahawa menteri UMNO salah guna duit zakat walaupun penjelasan telah diberikan yang wang tersebut bukan dari wang zakat.

Duit Peruntukan RM 700 ribu sememangnya telah lama disediakan untuk kos guaman dari tahun 1993 lagi.justeru tidak timbul masalah dalam mengunakannya untuk membayar kos guaman tersebut kerana Majlis boleh mendakwa dan didakwa atas nama perbadannya.

Jadi jelaslah bahawa Dato Sri Jamil Khir dan Datuk Haji Che Mat tidak mengunakan wang zakat tersebut.


MTK
cuba p tanya pas kelantan tengok,depa ada x guna duit zakat untuk bayar kos guaman??

1 comment:

zethro said...

Ala, YB setahun jagung didikan AnuGAY ni takyah la dilayan sgt. Kalo tak kerana si "AnuGAYrah Tuhan" tu, takkan dpt dia ni jd YB. Sume kenyataan yg dia buat pon terpakse refer boss dia dulu. Tu yg byk dakwaan yg dia buat senang2 je boleh patahkan. Pastu senyap tau malu sendri. Patut time muda2 ni kene la blaja dan cari pengalaman byk2 dulu baru la dakwa-dakwi org lain. Dasar YB "fast food". Area dia sendri bukan pandai jaga pon tu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive