Wednesday 2 July 2014

AIRPORT KULIM ADALAH SATU KEPERLUAN UNTUK PEMBANGUNAN EKONOMI DI WILAYAH UTARA #HanyadiKedah @MukhrizMahathir


Berikutan cadangan pembinaan lapangan terbang baru di Kulim, YAB Dato Seri Hj Mukhriz Mahathir berkata Lapangan terbang yang akan dibina ini bertujuan untuk mengangkat ekonomi di kawasan wilayah utara termasuk Pulau Pinang, Perak, Kedah dan Perlis..

"Ini satu keperluan yang semakin mendesak memandangkan kapasiti di Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang itu semakin sibuk, jadi jumlah penumpangnya semakin ramai dan kita tidak mahulah atas kekangan itu maka kita tidak dapat menarik ramai pelabur ke utara ini."

"Jadi sekiranya adanya Lapangan Terbang Antarabangsa yang mengendalikan urusan penumpang termasuklah penumpang yang kos rendah ini dan juga kargo, maka insyAllah ianya akan membantu untuk penumbuhan ekonomi setempat."



"Kita masih dalam proses rundingan dengan kerajaan persekutuan khususnya kementerian pengangkutan, kementerian kewangan dan pihak perancang ekonomi."

Katanya selepas menghadiri majlis iftar dan penyampaian sumbangan kepada 1256 orang penerima bantuan terdiri drpd guru2 KAFA, warga emas, orang kurang upaya di Masjid Kariah Taman Bandar Baru Sg Lalang.

1 comment:

Anonymous said...

Sebenaqnya si PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL DAPBANGKAI dan PENAJA Barat-ZIONISnya tu takut negeri ISLAM yg. kuat mcm. KEDAH ada lpgnterbang dan kapalterbang antarabangsanya sendiri!

SYUKUR ALHAMDULILLAH di atas cadangan BERNAS YB DS Mukhriz! Tapi harapnya biaqlah Airport ini serta dua sy. penerbangan baru di Kedah, akan melambangkan tamadun ISLAM TULEN; supaya umat ISLAM global juga dapat HAK utk. menikmati penerbangan, kembara dan pelancungan ISLAM, di NEGARA ISLAM ini. Tolong dirikan juga MASJID yg. INDAH dlm. Airport baru ni dan BERLAMBAK surau utk. kaum wanita/lelaki termasuk bilik-bilik air KHAS berasingan utk. lelaki/wanita, utk. mengambil air sembahyang! Yg. herannya banyak Dunia Islam tidak menyediakan kemudahan ini dan penumpang terpaksa mengambil air sembahyang di TANDAS! Mungkin lepas ini DS Mukriz boleh buat pula PELABUHAN yg. juga bercirikan tamadun ISLAM TULEN utk. “CRUISE-SHIP” ISLAM dlm. industri pelancungan!

Dan harapnya Airport Kedah ni akan beri lebih peluang pd. peniaga Bumiputera, tidak spt. si Malaysia Airport Holdings Bhd. (MAHB) BONGKAK, yang tidak memberi keutamaan kepada syarikat bumiputera untuk menjalankan perniagaan di lapangan terbang terbaharu KLIA2 - lihat di http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140616/dn_08/MAHB-diselar-tak-beri-peluang-peniaga-bumiputera , MAHB diselar tak beri peluang peniaga bumiputera!

Makcik Sambal Belacan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive