Thursday, 27 June 2013

TUTUP TERUS JONKER WALK KALAU DAP TERUS MAIN POLITIK RASIS



Kerajaan Negeri Melaka bercadang untuk menutup Jonker Walk yang menjadi salah satu tarikan pelancongan di negeri berkenaan.

Namun, ia bukan tarikan utama ke Melaka dan lebih menjadi penyebab kepada masalah kesesakkan yang luar biasa terutama pada sebelah malam di bandar bersejarah itu.

Dianggarkan hanya ada 300 peniaga di kawasan berkenaan tetapi puluhan ribu pengguna jalan raya yang selalu menjadi mangsa.

Cadangan asal kerajaan Melaka adalah untuk menutup pasar malam Jonker Walk selama sebulan bagi melihat perubahan aliran pergerakan trafik di kawasan terbabit.

Ini berikutan aduan kesesakkan yang terlalu banyak diterima kerajaan negeri.

Namun, seperti biasa, DAP muncul untuk menjadi hero dengan membawa mesej perkauman dan politik dalam hal berkenaan.



Setiausaha Publisiti DAP Kebangsaan, Tony Pua menyifatkan penutupan pasar malam itu sebagai manifestasi politik balas dendam terang-terangan yang amat mengejutkan.

“Tindakan Ketua Menteri Melaka, Idris Haron ini boleh dilihat sebagai tindakan balas dendam kepada komuniti bukan Melayu.

“Ia ibarat memotong hidung pada wajah seseorang,” katanya dipetik Roketkini.

Ok..seperti biasa…unsur perkauman dimainkan oleh kumpulan Cina.

Lepas itu seperti biasa mereka juga akan kata kepada kumpulan lain nanti agar jangan rasis.

Bendanya macam ni… kalau ikut penulis… dah tak perlu nak dengar apa yang DAP atau penyokong mereka hendak cakap…

Orang Cina memang tidak hendak kepada kerajaan sekarang…jadi kerajaan sekarang pun perlu memperlihatkan sikap tidak perlu kepada masyarakat Cina.

Tidak adil la bila anda tidak mengundi kerajaan yang ada ini…lepas itu anda nak cakap banyak dan masih ada telur untuk mintak itu dan ini!

Penutupan dilakukan sebab masalah kesesakan lalu lintas… ada sebab…dan ada banyak aduan dari segi itu.

Peniaga Cina di kawasan itu sudah la tidak mengundi kerajaan yang ada…lepas itu nak bawak DAP untuk jadi penyelamat…

MCA yang sudah terang-terangan ditolak pun adda hati nak jadi juara dalam isu itu.

Ini bukan soal balas dendam… ini soal kerajaan yang memerintah ada alasan untuk buat sesuatu…

Kenapa perlu bawak masuk elemen perkauman?

Kepada masyarakat Cina, bila undi anda tidak penting… maka gunalah pendekatan yang lebih baik.

Buat demonstrasi pun guna plycard tulisan Cina…ingat demo kat Shanghai ke?

Kalau tak nak mengamalkan demokrasi dalam persekitaran Malaysia… tak payah la berlagak dengan mintak banyak sangat.

Asalnya penutupan hendak dibuat atas sebab yang kukuh…dan ia masih terbuka untuk dibawa berbincang…tetapi tiba-tiba puak ini dengan pemimpin pilihan mereka hendak membawa isu perkauman…

Ok..kalau hendak ke arah itu…maka jangan sekali-kali Jonker Walk dibuka… biar mereka belajar sesuatu bahawa DAP atau suara penyokong mereka tidak penting.

Dan yang terpenting kepada kerajaan yang ada… jangan terlalu ikut keinginan satu kaum sahaja di negara ini…lagi-lagi kalau kaum itu tidak memberikan undi kepada anda…

MYNEWSHUB

1 comment:

Azahari Rahman said...

padan muka cina DAP.melalak mcm anjing kurap

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive