Thursday 27 June 2013

JONKER WALK !! MAKIN TERSERLAH SUPER RASIS DAP






Kalau perniagaan melibatkan orang melayu ditutup, tiada langsung pemimpin pemimpin Dap datang sebagai hero untuk menyelamat.. Tapi kalau tersentuh waima secubit perniagaan orang cina, maka bertubi tubi pemimpin Dap yang super rasis ini akan menyerang kerajaan..

Ini yang berlaku sekarang di Melaka apabila Tony Pua menyerang Ketua Menteri Melaka Datuk Idris Haron kononnya mahu membalas dendam terhadap kaum cina di Melaka..

Atas sebab itu juga Tony Pua dalam kenyataannya semalam di lobi Parlimen menyarankan agar semua pasar malam, pasar tani dan bazar ramadhan ditutup kerana menyebabkan kesesakkan lalu lintas..




Kalau tak salah, dulu ketika Jonker Walk dibuka dalam tahun 2010 oleh Kerajaan Negeri Melaka, DAP Melaka adalah pihak yang pertama membantah keras tindakan tersebut. Kononnya Jonker Walk menyebabkan kesesakan lalulintas yang teruk di bandaraya bersejarah itu.

Setelah 3 tahun beroperasi, pihak berkuasa tempatan telah menerima banyak aduan mengenai masalah yang melibatkan Jonker Walk, terutama membabitkan kesesakan lalulintas sebagaimana yang dibantah DAP.

Sebab tu Kerajaan Negeri Melaka terpaksa mengambil keputusan untuk menutup Jonker Walk buat sementara waktu untuk mengkaji dan mencari penyelesaian yang sesuai bagi mengatasi kesesakkan lalu lintas di Bandaraya Melaka..

Apa yang menarik disini ialah ketelusan Dap dalam hal membabitkan peniaga.. Dulu sewaktu premis peniaga peniaga Melayu di Pulau Pinang dirobohkan, Mana suara suara pemimpin Dap ?? Barang barang perniagaan di rampas oleh penguatkuasa hanya kerana berniaga di atas laluan pejalan kaki dan tapak parkir.. Lepas tu datang pulak si Adun Komtar Ng Wei Aik macam samseng merampas barang perniagaan..


Tak perlu berhujah atau menunjukkan apa apa bukti lagi, Dap sememangnya sebuah parti chauvinis ultra kiasu ini hanya pandai mengambil kesempatan mempolitikan keadaan.. Makin terserlah sikap rasis yang ada dalam pemimpin Dap..

Lepas ni anda jangan takut atau gusar kepada pemimpin Dap, apa saja isu yang mereka bangkitkan tentang Islam dan Melayu ayuh ramai ramai kita serang mereka dan ajar cara menghormati bangsa Melayu..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive