Thursday 18 October 2012

TUDIAA !! LAPORAN AUDIT PUJI NEGERI PAKATAN ?? LAWAK CIPAN APA KELDAIAN DAILY TULIS NI ??




PUJI KE TU ?? KALAU PUJI TAKKAN BOLEH TERDEDAH KERUGIAN NEGERI PAKATAN ?? SELALUNYA KALAU PUJI NI SEMUANYA PERFECT TAK ADA LANGSUNG CACAT CELANYA..

Kalau setakat untung dari pengambil alihan hutang oleh kerajaan Pusat tu bukan hasil dari titik peluh sendiri..So tak payah lah nak claim semua tu hasil tangan kerajaan negeri..

Tapi yang jelas dan nyata laporan audit kali ini menampakkan kerugian dan salah laku yang ketara bagi semua negeri yang ditadbir oleh Pakatan Rakyat..Nilainya bukan sedikit tetapi melibatkan puluhan juta wang rakyat dileburkan oleh mereka..Contohnya di Selangor apabila Pendidikan Industri YS Sdn. Bhd. (PIYSB) yang mengendalikan Universiti Selangor (Unisel).


Syarikat milik kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor itu dilaporkan mengalami peningkatan kerugian sebelum cukai sebanyak 198.1 peratus berbanding RM12.62 juta pada 2009.

Menurut laporan itu, pendapatan PIYSB pada tahun 2008, 2009 dan 2010 masing-masing berjumlah RM91.41 juta, RM89.35 juta dan RM71.82 juta. Ini menyebabkan UNISEL mencatatkan kerugian sebelum cukai sebanyak RM37.63 juta pada 2010.





Pelik jugak, wang yang di salurkan oleh kerajaan pusat kepada kerajaan negeri tidak digunakan sepenuhnya untuk rakyat tetapi wang itu disalah gunakan oleh kerajaan negeri untuk tujuan lain..Seperti Pulau Pinang, kerajaan negeri langsung tidak mengunakan wang dari tabung amanah bumiputera yang berjumlah RM 33.36 juta untuk penduduk miskin bagi mendirikan rumah kos rendah, sebaliknya kerajaan Dap membiarkan saja wang tersebut disimpan dalam tabung amanah dan tidak digunakan..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive