Thursday 18 October 2012

TAHNIAH KERAJAAN PAS KEDAH !! KULIM TERKENAL DENGAN HUB PELACURAN DIKALANGAN REMAJA ? #tukarkedah


Selepas port port maksiat di Bandar Raya Alor Star didedahkan, kini tumpuan remaja beralih ke daerah paling selatan di Kedah iaitu bandar Kulim..Menurut apa yang dilaporkan oleh Mctheory di dalam blog KedahkeKL gejala maksiat di Kulim sekarang ini makin berleluasa sehingga dapat liputan meluas oleh  wartawan tabloid Sinar harian..

Saban hari, kita membaca cerita mengenai pelacuran di Kulim, Kedah. Cerita budak sekolah jual diri la, budak terbiar jual badan sebab topup, mat rempit perdagangkan aweknya dalam perlumbaan, budak IPT jual diri sebab cari duit poket, budak kampung buat kerja parti time melacur dan pelbagai lagi cerita mengenai remaja Kulim yang semuanya berkaitan dengan pelacuran.

Malah semua cerita yang kita baca tu dilaporkan oleh Sinar Harian. Kiranya Sinar Harian Kulim ni memang hebat dalam mengesan aktiviti melacur.



Mc taknak sentuh bagaimana Sinar mencari beritanya mengenai pelacuran, tapi Mc nak pertikaikan kerajaan Negeri yang masih tidak ada sebarang usaha mencegah atau mencari solution lain bagi mengelakkan gejala pelacuran ini terus berlaku.



Sebagai kerajaan Negeri yang berteraskan Islam dan berkepimpinan Ulamak (KONONNYA) Pas Kedah harus berusaha mencegah perkara mungkar ini dari terus berlaku. Bukannya sibuk memberi ceramah politik tak kira siang, malam, pagi, petang malah diatas mimbar pun masih nak berceramah politik.

Patutnya banyakkan ceramah, tazkirah dan kerja amal dalam masyarakat Islam bersosial, ini tidak. Semua ceramah, tazkirah hatta apa pun yang berkaitan dengan kerajaan Negeri semuanya politik. Tak ada satu pun usaha dari kerajaan Negeri yang mahu mengajak rakyat Kedah jadi muslim yang baik.

Jadi, apa relevannya Pas Kedah yang kononnya lebih ISLAM dari UMNO, berkepimpinan ULAMAK yang tersohor (bagi orang Pas la) menjadi kerajaan negeri? Sedangkan pada hakikatnya pentadbiran lebih teruk dari UMNO?

Malas Mc nak ulang keburukkan Pas ni. Penat tangan nak menaip pasal benda yang sama, dari ekonomi, infrasturktur, pentadbiran, sosial, pertanian dan pendidikan semuanya GAGAL. Malah menjaga untuk menjaga Syiar Islam dan akidah rakyat Kedah pun Pas Kedah GAGAL TERUKK!!


Apa yang berjayanya Pas Kedah hanyalah menternak kelab-kelab malam di sekitar Alor Setar dan Sungai Petani. Itulah kejayaan Pas Kedah yang paling maksimum disamping membalak sesukahati di Kedah, umpama mak bapak depa yang punya, hingga habis gondol gunung dan bukit.

Sekali lagi Mc nak tanya, apa relevannya Pas Kedah terus menjadi Kerajaan Negeri? Sahabat-sahabat Mc dalam Pas tolong jawab sat!

Buktikan Pas lebih baik dari UMNO, dari terus menghina UMNO dalam setiap ceramah!!

KedahkeKL

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive