Thursday 23 February 2012

BERITA YANG BARU DITERIMA !!! EXCO KEDAH PULAU MB??


Menteri Besar Kedah dijangka akan memohon perkenan daripada pihak Istana untuk membubar DUN Kedah bulan depan. Pembubaran DUN Kedah ini di sebabkan desakan daripada semua Wakil Rakyat PAS yang menjawat jawatan Exco dalam Kerajaan negeri.



Calon MB yang dikatakan mahu ostad jijan letak jawatan?
Phahrolrazi (gambar) antara yang terlibat dalam mendesak Azizan Razak selain daripada Dr. Ismail dan beberapa orang Wakil Rakyat PAS yang melakukan
sedemikian. Menurut laporan dari Wisma Darulaman 4 Pejabat Exco Kerajaan Negeri Kedah telah di kosongkan pagi tadi.


Azizan Razak hari ini berhadapan satu lagi AZAB DUNIA daripada Allah SWT selaku PEMEGANG AMANAH RAKYAT, ini oleh kerana beliau telah berlaku ZALIM terhadap Ugamanya dan dasar perjuangan PAS seperti yang tertera dalam perlembagaan PAS pada Fasal 5 dan Fasal 6 seperti yang tertera di bawah ini.


Fasal 5 : Tujuan PAS


(1) Memperjuangkan wujudnya di dalam negara ini sebuah masyarakat dan pemerintahan yang terlaksana di dalamnya bilai-nilai hidup Islam dan hukum-hukumnya menuju keredhaan Allah.


(2) Mempertahankan Kesucian Islam serta kemerdekaan dan kedaulatan negara.
Fasal 6. Usaha-Usaha:


(1) Menyeru umat manusia kepada Syari'at Allah dan Sunnah RasulNya melalui dakwah secara lisan,tulisan dan amalan.


(2) Memperjuangkan Islam sebagai aqidah dan syari'ah serta menjadikannya sebagai panduan berpolitik dan bernegara serta memperkenalkan nilai-nilai ke Islaman dalam usaha menegakkan keadilan dan kemajuan di segenap bidang termasuk pemerintahan dan pentadbiran, ekonomi dan sosial serta pelajaran dan pendidikan.




baca selanjutnya disini

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive