Sunday 24 August 2014

MELAMBUNG WAN JIJAH ANGKAT DIRI SENDIRI LAYAK JADI MB SELANGOR




Angan tak sudah. Inilah ungkapan yang sesuai jika belum lagi dipilih atau dilantik tetapi sudah membayangkan dirinya calon terbaik dan akan dipilih Sultan Selangor sebagai yang paling layak memegang jawatan Menteri Besar.

Itulah yang dilakukan Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail apabila membuka tirai Kongres Nasional PKR ke-10 dengan ucapannya yang berkisar soal negeri Selangor.

Calon bakal Menteri Besar Selangor yang juga presiden parti itu menyeru seluruh anggota parti itu untuk menghormati rakyat yang mempunyai kuasa dalam memilih tampuk pimpinan kuasa.

Melalui ucapan Dasar Presiden PKR ini, ia sekaligus memberikan gambaran jelas bahawa persediaan sudah dilakukan beliau dalam waktu peralihan kuasa di negeri terkaya itu.



“Kita akui kerajaan Selangor mempunyai dana dan program-program yang membantu merakyatkan ekonomi yang sepatutnya diteruskan. Sungguhpun kita berbangga dengan pencapaian ini, kita jua harus prihatin bahawa isu-isu rakyat perlu diutamakan: sampah; jalan yang melibatkan peruntukan MARRIS yang tidak dibelanjakan. Jika kemudahan asas untuk rakyat negeri diabaikan.

“Saya ingin mengesyorkan agar kemudahan-kemudahan asas rakyat Selangor seperti jalan rata yang tidak berlubang, persekitaran yang bersih, longkang dan parit yang tidak tersumbat dan persekitaran yang bersih serta bebas aedes terus diwujudkan kerana ini adalah hak rakyat yang memilih kita ke tampuk kuasa,” katanya.

Selain harapan dan janji-janji yang ditaburkan Wan Azizah turut menjelaskan bahawa kriteria pemilihan pemimpin tidak menjadi pertikaian utama, sebaliknya soal kelayakan dan kewibawaan lebih diambil kira.

“Dalam memilih pemimpin, kita harus jelas akan kriteria yang patut kita guna pakai biarpun di peringkat parti, negeri mahupun negara.

“Sudah tentu kelayakan, kesungguhan, wibawa dan amanah sepatutnya menjadi kriteria utama. Jantina, umur dan rupa-paras hanyalah alasan semata,” tambah beliau lagi.

Dalam pada itu, beliau turut menyentuh berkenaan pemilihan parti tersebut yang baru selesai minggu lalu setelah mengambil masa hampir lima bulan.

Menurut Adun Kajang itu, beliau mengakui adanya kelemahan di dalam proses pemilihan tersebut dan beberapa aspek juga perlu diteliti semula.

“Semasa proses pemilihan, terdapat beberapa aspek atau kelemahan yang harus kita tingkatkan bersama. Pertama: infrastruktur; kedua:kelengkapan dan aset; ketiga: aspek ketertiban dan keempat: aspek tarbiyah yang agak kurang di kalangan anggota dan pemimpin.

“Saya meminta pihak JPP mengemukakan cadangan ini, dengan mengambil kira juga pandangan daripada akar umbi, khususnya pemimpin di peringkat cabang dan negeri, diperhalusi dan dibahaskan secara telus dan mendalam, untuk dikemukakan dapatannya kepada Majlis Pimpinan Pusat,” ujarnya. – bnbbc.my

3 comments:

Anonymous said...


presiden kayu sebuah parti konkek rakyaat pasang angan2 nak jadi MB negeri, tak terkomnen dan tak terulas apa nak kata.

orang jantan ketua pemimpin yg berkebolihan pon masih disangkat kewibawaannya, iakan pulak wan jijah....dah buta kek pekak semua orang PAS DAN DAP???, metelamat asal percaturan ini mudah difahami, MB kayu dan bodoh macam lembu dicucuk hidung mudahlah syaitan2 nak mentekedarah wang negeri nanti tanpa banyak soal kan??? rakyaat pedului apa yg banyak bodoh dan jadi pak turut.

Anonymous said...

BANGSATnya si Nyonyy-KIPASCINA ni - dasar jenis ANJING KURAP si ejen ZIONIS yg. aku syak si PENYAMAQ Islam!

Tapi peduli apa keputusan 'demokrasi' PENIPU si Barat-ZIONIS ni - tengoklah Israel-Barat yg. sewenangnya membunuh umat Islam dl. GENOSID kat merata tempat! Yg.penting DYMM Tuanku Sultan Selangor kita dah buat keputusan EKSEKUTIF baginda!

Maka, PDRM/AG-LIBERAL; tolonglah TANGKAP si KURANG ajaq dari si DAPBANGKAI-ANJING KURAP/PKRSODOM-ejen-ZIONIS - yg. asyik MENGHINA DYMM Tuanku Sultan Selangor kita! PI MAMPOS parti DAPBANGKAI/PKRSODOM yg. pikiaq depa ni lebih berkuasa dari DYMM Kesultanan Islam-Melayu kami, pemerintah ASAL NEGARA ISLAM; pusaka nenek moyang kami ini!

Dah tiba masanya diTENTANG habis-habisan PENIPUAN legasi PENJAJAH Barat-ZIONIS melalui undg-undg sivil ciptaan mereka, yg. seolah lebih berkuasa dari undg-undg ISLAM pusaka nenek moyang kita serta kuasa EKSEKUTIF Kesultanan Islam-Melayu kita, sbg. pemerintah asal NEGARA ISLAM ini, sebelum kita diJAJAH si KAPIRDAJAL British-ZIONIS-BINATANG BUAS!

Bahkan KUASA EKSEKUTIF Kesultanan ISLAM-Melayu, yg. mendaulatkan PELANSUNGAN turun temurun, PEMERINTAHAN ISLAM di Tanah Melayu ISLAM ini, juga adalah ASAS undg-undg Perlembagaan, tak kira siapa pun menjadi K’jaan Persekutuan mahupun K‘jaan negeri; di - http://www.khazanahbendaharaserimaharaja.com/melayu-islam-beraja-mib.html , 7 WASIAT RAJA-RAJA MELAYU!

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

Nampaknya makin ramai si ekoq-ekoq PENGGANASBANGKAIANJING Red Bean yg. ditaja puak SYAITAN Barat-Zionis dan DAPBANGKAIANJING, termasuk MENYAMAQ guna nama Melayu/Islam, serta pakaian & bahasa Islam (sebut Kalimah ALLAH SWT cthnya), sedg. MENGAMOK mcm. ANJING KURAP GILA!

MO biasa si KAPIRDAJAL juga menyamaq masuk Islam utk. berkahwin dgn. Raja-Raja/pemimpin penting Islam/Melayu utk. merosakkan mereka jadi si Liberal pro-budaya Barat-ZIONIS! Dan satu lagi MO si KAPIRDAJAL ialah dgn. menyesatkan anak-anak muda Islam/Melayu kita terutamanya puak artis yg. jadi model anak-anak muda, utk. jadi puak HOMO-LESBI-SODOM dan si PORNO!

Makcik Sambal Belacan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive