Monday 7 July 2014

FDI MENJUNAM 9 BILION !! KERAJAAN DAP PENANG JOIN SKIM CEPAT KAYA ??



Akibat terlalu banyak berpolitik dan tidak tahu mentadbir urus negeri dengan baik, FDI Pulau Pinang kini menjunam lebih dari 9 bilion..

Datuk Seri Reezal Merican menyifatkan Dap gagal berfungsi sebagai sebuah kerajaan yang dapat memacu negeri Pulau Pinang ke tahap yang lebih tinggi, sebaliknya ketidakcekapan kepimpinan Dap Pulau Pinang telah menyebabkan pendapatan negeri berada di tahap yang menyedih dan membimbangkan.

Ini menurut beliau, situasi ini amat berbeza jika dibandingkan dengan keadaan sewaktu kerajaan Barisan Nasional (BN) memerintah di mana Pulau Pinang di lihat begitu membangunkan dengan kemasukan pelaburan dari luar yang mewujudkan pelbagai peluang pekerjaan di negeri tersebut.




“Tapi hari ini di bawah pemerintahan Dap, seperti yang didedahkan, FDI negeri telah menjunam merosot lebih dari sembilan bilion, yang ternyata merupakan satu jumlah kehilangan yang amat besar bagi kita. Ini bukan perkara kecil, tetapi ianya satu perkara yang serius dalam membangunkan negara.- Umno Online



Dalam pada itu beberapa portal tempatan melaporkan mengenai papan iklan gergasi yang memaparkan wajah seorang lelaki dengan ayat ‘Bakal Orang Terkaya di Dunia – En. Zhang Jian’ di susur masuk dan keluar dari kedua-dua arah Jambatan Pulau Pinang.

Menerusi laporan mStar Online, iklan tersebut sebenarnya mempromosikan perniagaan jualan langsung kumpulan jutawan ‘YSLM’ yang berpusat di China.

Lelaki dalam gambar tersebut juga merupakan warga China yang tinggal di sana.

Terbaru, menerusi laporan The Star, rupa-rupanya perniagaan itu sudah diharamkan di negara itu dan Zhang pernah ditahan polis sebanyak lima kali.


Ini kerana, dia dipercayai terlibat dengan penipuan skim cepat kaya yang menyababkan 10,000 orang mengalami kerugian sebanyak RM20 juta.

Khabarnya, mereka yang berminat untuk menjadi jutawan segera hanya perlu membayar RM300 dan bakal mendapat pulangan sehingga RM6,800 sebulan.

Justeru, iklan tersebut bakal diturunkan selepas polis dan Majlis Perbandaran Seberang Perai menerima banyak laporan dan aduan daripada orang ramai yang curiga dengan iklan tersebut.

Mungkin dengan meletakkan gambar lelaki bakal kaya pengasas MLM penipu dari China ini, Kerajaan Pulau Pinang boleh menumpang tuah kekayaan yang bakal dimiliki kelak..

2 comments:

Anonymous said...

Yg kaya hanya seorang je iaitu "Bakal Orang Terkaya di Dunia – En. Zhang Jian" . dah signboard dia tulis macam tu, org bawahan dia semua jadi penyumbang je.. kalau kat China pon dah ramai kena tangkap dan ditipu olehnya. kenapa kat sini pon masih boleh lepas.. patutnya org nie kena tangkap dan campak kandang buaya je. tak pon lepaskan dlm kandang ular kat tokong ular kat penang tu.. MLM dia nie macam kes surat berantai dahulu la, cuma zaman dah berubah, dari surat berantai kepada MLM zaman elektronik.. habuan makan free dan barangan tiruan murah dari negara China tu hanyalah topeng semata-mata

Anonymous said...

Cina bodoh LGE hanya cakap putar-belit, asyik tuduh orang, tu pun banyak barua-barua Melayu ikut.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive