Thursday 28 November 2013

CUBA BAYANGKAN KALAULAH GAJI PM NAIK MACAM SELANGOR BUAT ??



Cuba tengok gambar diatas.. kalaulah langkah ini diambil oleh kerajaan pusat atau Barisan Nasional (BN), apa agaknya yang akan di cemuh oleh cacai pembangkang dalam facebook dan blog ??

Tapi dah jadi lumrah alam, disebabkan ianya melibatkan kerajaan Pakatan Rakyat, maka tiada isu sangat.. Depa boleh kata isu ni isu remeh temeh..

Tak gila kah bila gaji MB Selangor lebih dari gaji Perdana Menteri ?? Menteri Besar Selangor dilaporkan akan menerima lonjakan gaji daripada RM14,175 kini kepada RM29,250. Manakala para exco pula menerima kenaikkan dari RM6,000 kepada RM11, 250,Speaker dan Timb Speaker masing masing antara RM 15 ribu ke RM 22 ribu..



Kadar baru yang mencapai 373 peratus.

Kenaikkan berkenaan telah diluluskan oleh Dewan Undangan Negeri Selangor untuk memudahkan kroni kroni PR menghabiskan duit rakyat sewenang wenangnya..

Tiada siapa yang boleh membantah kenaikkan itu, cuma bayangkan apa yang akan dilontar dan dibakar di media sosial jika yang timbul ialah gaji perdana menteri dinaikkan.

6 comments:

Anonymous said...

UMNO parti besar!! ahli ramai..MCA pun ada..MIC pun ada.

Kalau pakatan leh buat riuh ..BN tak leh ker?

BN kena ler buat kerja!!

Atau BN pun nak jadikan alasan utk naikkan gaji mereka lak..

Anonymous said...

PR tak besar ke? Ada PKR, ada DAP ada PUS. Pakatan buat kerja ke??? Puiiiiii. Buat kecoh pandai la. Tapi aku memang sokong utk bandingkan gaji menteri di kementerian dan gaji depa yang baru naik ni.

Anonymous said...

Sokong sekiranya gaji PM sebesar gaji PM Singapura.

Anonymous said...

Macai pakatan kater x per..pasal diorg redho puak2 tu mentekedarah hasil cukai rakyat selangor... klu BN yang yang buat baru la tak leh.... harammmmmm....diorng buat..ok.. halallllaaann toyibba..

Anonymous said...

Sdra Medan Tempur,bolih masuk,mohon izin,

Tahniah kapada Ah jib Gor Gong dan Idris Pemandu yang memberi galakkan padu kapada visi liberal moderate inklusive worldview transformaci blue ocean strategy the best is yet to come endless possibilities high income nation.
Dengan visi Ah Jib Gor Gong , Selangor telah merampaskan kedudukan teratas ranking menjadi negeri pertama yang mencapai KPI 1M high nation per capita income RM30,000 untuk Barisan PR(aka ex UMNO).Ada yang nyatakan sokongan dengan ayat "they make money for the state".
Apa pun,bagi kalangan bangsawan wannabe Selangor yang teruk(kesian kesian) memikul bebanan kerja yang berat 365 24 7/11, bagi pihak penduduk negeri selangor, yaani 2 juta orang rakyat malaysia dan 1.5 juta PATI/expat dari Indon,Vietnam,Myanmar,Bangla,PRC Cina,Sri Lanka,Palestine. Juga dari lithuania,bosnia,filipine,nepal,india,korea,jepun,nigeria,ghana,iran,irak,kenya.(Truly Asia).
Serta semua orang yang sayangkan Ah Jib Gor Gong 1M 1M4U untuk memenuhi kehendak truly asia dan every one can fly AA TS TFFFFF.
Memang tepat pada masa nya di Labuan IFC, sudah ada Wealth advisors bakal memberi khidmat kapada peningkatan bilangan miilionaires daripada 30,000 orang ke 60,000 menjelang 2015.
Hebat sungguh Visi 1M ah jib gor .Hinggakan inklusive nya no one will be left ,juga meraih sokongan Pakatan Rakyat yang sentiasa membantah GST ,tetapi naik gaji sampai 331 % disebabkan DUN Selangor dah yakin GST memang akan mengakibatkan inflasi.
PR yakin kos sara hidup sebab subsidi gula/bahan bakar menurun, dan kos meningkat sebab tekanan dari kenaikan gaji untuk golongan bangsawan setaraf Ah Jib Gor Gong, yaani DUN Negeri Selangor yang juga mirip Ah Jib Gor Gong the English Anglopile Finance Minister.
Ah Jib Gor dah sombong ,tidak mau kurangkan extravagant expenditure dan abuse of public tax payers monies saperti RM7.2 biillion bayaran kpd consultant.
Seterusnya Dun Selangor adalah pelajar terbaik di bawah perguruan aH JIB GOR Gong .
TAHNIAH Tan Sri Khalid.
Saya anugerah anda best student of the year award ( di iktiraf di Battersby,London,UK) - Ah jib gor gong -UMNO Merit Certificate.
Tahniah ah Jib Gor Gong,the best big spender award of Malaysia (di iktiraf di Sans Francisco dan New York olih Khazanah Group USA),Certificate of Merit.
Applause untuk Hannah,"I din want the hike, but I will donate the increment to N Izzaah Hall,Subang jaya selama 5 tahun".
Hallelujaaah.
Ah Jib Gor gong,TS Khalid ,twitt twitt twitt lebih sikit lagi lah, hebat sungguh,mengkagumkan gandingan anda berdua.
arjuna waspada
changkat lobak.

Anonymous said...

Gaji PM 22 K sahaja....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive