Friday 16 August 2013

Konflik Mesir : Negara Islam Perlu Sepakat Halang Tentera Mesir



Melihat konflik yang berlaku di Mesir kebelakangan ini membuatkan seluruh umat Islam dan penduduk dunia berasa kesal dan mengecam dengan tindakkan tentera ala ala zionis Mesir melancarkan perang terhadap penyokong Morsi.

Kekejaman dan pembunuhan bukan saja dituju kearah orang awam, malah wartawan dan jurugambar menjadi mangsa korban tentera zionis Mesir semata mata tidak mahu kekejaman yang dilakukan oleh mereka terhadap penyokong Morsi didedahkan kepada dunia..



Amat sedih sekali melihat orang awam yang tidak bersalah lebih lebih lagi wanita dan kanak kanak menjadi sasaran bidikan penembak tepat..

Sehingga semalam hampir 7000 mangsa terkorban dek kerakusan pihak tentera zionis Mesir melancarkan perang terhadap penyokong Morsi..

Kini sudah tiba masanya negara negara Islam besar di Timur Tengah dan negara negara Islam yang lain bantu dalam semua aspek ketenteraan untuk menghalang tentera zionis Mesir melakukan pembunuhan beramai ramai terhadap penyokong Morsi.

Amat malang jika negara negara Islam berkuasa besar seperti Arab Saudi dan negara berjiran dengan Mesir berdiam dalam perkara ini, kerana Mesir merupakan satu tempat strategik untuk barat dan yahudi menguasai negara timur tengah.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive