Thursday 26 April 2012

[VIDEO] !!! TETEK SEORANG AKTIVIS DI RAMAS KERANA DIPAKSA KELUAR DARI KERETA ??

HIASAN

Uganda – Sekumpulan aktivis wanita mengadakan protes dengan mendedahkan bra mereka sebagai membantah serangan seksual oleh polis terhadap seorang pemimpin wanita dari parti pembangkang ketika dia ditahan pihak berkuasa, minggu lalu.

Dalam kejadian itu, payu dara Ingrid Turinawe dari Forum Pembaharuan Demokratik (FDC) telah diramas dan dipicit oleh polis ketika beliau terlibat dalam satu rapat umum.

Kejadian berkenaan telah dirakam oleh televisyen Uganda dan perbuatan itu dapat dilihat dengan jelas ketika beliau diheret keluar daripada kenderaannya oleh beberapa anggota polis.


Dalam rakaman itu, turut kedengaran suara Ingrid yang menjerit kesakitan ketika payu daranya dipicit.

Berikutan itu, Timbalan Ketua Polis, Andrew Kaweesa terpaksa mengemukakan permohonan maaf dan berjanji akan menjalankan siasatan berhubung insiden itu.

Kejadian tersebut telah membangkitkan kemarahan terutama aktivis wanita sehingga mereka mengadakan bantahan dengan mendedahkan sebahagian payu dara.

Namun enam daripada mereka telah ditangkap kerana enggan bersurai namun dibebaskan beberapa jam selepas itu.

Tiada dakwaan dikenakan ke atas mereka.

Menurut penganjur protes, Barbara Allimadi, mereka ingin tahu sama ada polis berada pada rapat umum itu untuk bekerja atau memicit payu dara.



MTK
BEZA KAN POLIS DEPA DENGAN POLIS MALAYSIA...POLIS DEPA TU TAK CAKAP BANYAK,APA2 BALAI CERITA..LAGI CAKAP BANYAK LAGI TU KENA TARUKK..

1 comment:

Unknown said...

salam saudara mhn tlg pautkan blog anak jati di blog saudara
anakjatimalaya93.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive