Saturday 10 December 2011

TERKINI!!! KERAJAAN PAS KEDAH AKAN TIDUR BUAT SELAMA LAMANYA




Satu demontrasi suara rakyat! menunjukkan ketidak puasan hati terhadap kerajaan negeri yang tidak mahu campur tangan dalam menangani isu bas tempatan di Sungai Petani.

Sedangkan kerajaan negeri di beritahu lebih awal tentang pengumuman ini. Langsung tiada tindakan dari Exco Jawatankuasa perumahan dan kerajaan tempatan si Phahrolrazi.


Sepatutnya kerajaan negeri melalui exco kerajaan tempatan boleh menyelesaikan perkara ini dengan mengeluarkan tender mencari pengusaha bas yang lain. Bukan hanya dengan tengok saja.

Kalau depa kata ini kerja kementerian, mai sini Mc nak habaq. Kerja kerajaan negeri bukan hanya tebang balak dan korek pasiaq. Bantu rakyat susah pun kerja hangpa juga. Lani penduduk Sungai Petani takdak infrastruktur pengangkutan bas. Sampai nak ada yang nak pi kerja pun susah.

Takkan takdak cara lain yang boleh selesaikan perkara ini? Awat tunggu sampai rakyat dah memberontak baru ambil tindakan? Akai takdak ka?

Pada yang nak tunjukkan perasaan tidak puas hati tu, mai pakat ramai-ramai kita berkumpul di stesan bas Sungai Petani pada pukul 10.00 pagi ni. 10 disember 2011.

Lagi ramai datang, lagi besar suara kita.

KEDAH KE KL

Pas kedah kalau sesuatu itu yang akan melibatkan rakyat depa akan mengunakan cara playsafe untuk menutup @ tidak akan melibatkan diri dalam hal ni.mereka lebih suka menunding jari ke arah agensi dari kerajaan persekutuan dari mencari jalan penyelesaian buat penduduk.

samalah seperti isu kenaikkan tambang feri ke langkawi,yang dulunya warga langkawi dapat menikmati diskaun.sekarang sama sahaja..malah kerajaan pas kedah yang memberi kelulusan menaikkan tambang tersebut..



MTK
AKU DUK TUNGGU HAMPA NAK BERSILAT APA PULAK KALI NI

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive