Tuesday 6 December 2011

HANGGIT !! ZAHID HAMIDI HENTAM PEMBANGKANG





Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi yakin dengan kemampuan dan ketelusan jawatankuasa penilai ketiga-tiga cabang Angkatan Tentera Malaysia (ATM) tanpa perlu melibatkan pembangkang dalam soal pembelian aset pertahanan negara.

Beliau berkata, sistem perolehan pembelian aset pertahanan dibentuk oleh Kementerian Kewangan, dan sebelum sesuatu produk dibeli, ia dinilai sebuah jawatankuasa yang wujud dalam perkhidmatan tentera darat, udara atau laut.

“Kita yakin dengan sistem yang sedia ada yang telah ditentukan Kementerian Kewangan dan kita yakin dengan jawatankuasa penilaian yang ada.

“Kalau aset-aset itu dikehendaki tentera darat (contohnya), jadi jawatankuasa tentera daratlah yang akan buat penilaian untuk tentukan spesifikasi,” katanya kepada pemberita di atas kapal KD Jebat yang berlabuh di jeti Awana Porto Malai untuk Pameran Maritim dan Aeroangkasa Antarabangsa Langkawi (LIMA 2011), di sini hari ini.

Penilaian bukan sahaja dibuat daripada sudut teknikal sahaja malah mengambil kira soal pemindahan teknologi dan keuntungan yang bakal diperoleh negara pada masa panjang, terutama kepada industri pertahanan tempatan. – Bernama


MESEJ YANG JELAS BUAT TONY PUAKA SUPAYA DUDUK DIAM DAN TIDAK MENGANGGU URUSAN ATM BAGI MEMPEROLEHI ASET YANG BARU..INI KERANA TONY PUAKA SERING KALI MEMPERSOALKAN TENTANG PEMBELIAN DAN SPESIFIKASI ASET TERSEBUT SUPAYA DAPAT MENYALURKAN MAKLUMAT KEPADA NEGARA LUAR.

JADI LEPAS NI KALO TONY PUAKA NI BIKIN KECOH KECOH LAGI KITA KASI GEGAR SAMA DIA LA..

PMK
TONY CELAKA HARAM JADAH

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive